hulp bij 2 jonge parkietjes

Gestart door Teigetje, oktober 15, 2007, 19:33:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Teigetje

Hallo Allemaal,

Mijn parkietjes Kenzo en Noah zijn inmiddels 9 weken oud. Ik heb ze sinds ze 6 weken zijn.

Vanaf de eerste dag eten en drinken ze zelfstandig en zijn ze de hele dag aan het ravotten in de kooi. Noah werd al vrij snel mak en kwam al op mijn hand zitten. Kenzo was nog wat voorzichtiger.

Nu sinds een week is Kenzo een beetje vervelend.  Ook pest hij Noah de hele tijd. Trekt aan zijn staart, bijt in zijn pootjes, duwt hem steeds van het stokje af en gaat heen en weer fladderen als ik bij zijn in de buurt kom.

Noah wil wel steeds naar mij toekomen maar ik merk dat hij door het gedrag van Kenzo wat angstiger wordt.

Misschien is het tijdelijk hoor maar vind het af en toe zielig voor Noah. Ik denk dat Kenzo toch een beetje jaloers is terwijl ze beide vanaf dag 1 evenveel aandacht krijgen. Moet daarbij wel zeggen dat Noah vanaf het begin al wat aanhankelijker is geweest.

Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Meltjuh

Hey,

Het kan zijn dat Kenzo een beetje los begint te komen en zijn ware karaktertje naar boven komt :P. Het zal misschien van korte duur zijn dat gedrag. Misschien is hij even aan het uitvechten wie een beetje de baas is.

Ik zou gewoon stap voor stap verder gaan met tam maken. Kenzo is een beetje bangig dus die moet heel voorzichtig benaderd worden. Laat ze gewoon van je hand eten en zorg dat Kenzo altijd het innitiatief neemt om naar jou toe te komen. Ga dus nooit met je hand achter hem aan. Als Noah op jou hand komt zitten om te eten zal Kenzo dit ook snel doen.