Nageltjes

Gestart door Petr@, oktober 15, 2007, 19:27:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Petr@

Hallo,

Ik zat net het topic telezen over dat doodgebloeden parkietje.Nu is mijn vraag(ik schiet gelijk in de stress)moeten de nageltjes van een parkiet nou om de zoveell tijd geknipt worden?Iemand in de dierenwinkel zei tegen mij dat ze dat zelf bij houden.Ik zelf durf ze absoluut niet te knippen hoor.


Groetjes Petr@
In Memory: Mijn lieve Mitzi 2010
                  Mijn allerliefste Vledder 2013
                  Mijn altijd lieve angstige Goofy 2014
                  Mijn lieve pratende Pluto 2014
                  Mijn lieve dikke Luna 2015
                  Mijn lieve kleine Lola  2016

Sonja

Hoi Petr@,

Als de nageltjes van je parkietje echt te lang zijn, kun je het beste even naar de dierenarts gaan die het je voordoet.

Maar als je zorgt voor zitstokken/takken van verschillende dikte slijten de nageltjes van je parkietje vanzelf af en hoeven ze niet geknipt te worden.
Ik heb de nageltjes van mijn parkietjes in de jaren dat ik ze nu heb, nog nooit hoeven knippen. ;)

Takken van verschillende dikte zijn bovendien heel goed voor de spieren in de pootjes van je parkiet, die dan telkens op een andere manier belast worden.

Groetjes, Sonja.

dsmmeijer

Ik vond de nageltjes van Ricky ook wat lang worden, en heb op advies van de dierenwinkel, een Pedi Perch gekocht.
Dat is een stenen stok met een grof oppervlak, met verschillende bollingen (waardoor op de stok verschillende diktes zijn).
Ik had er op dit forum eens over dit soort zitstokken gehoord.
(Schuurpapierhulzen lijken mij eigenlijk niet zo fijn voor mijn vriendje.)

Hij zit er vaak op, en ik denk dat het wel helpt.

Ik zou zeggen: probeer die eens.

Ik kon die niet makkelijk vinden. Niet iedere dierenwinkel heeft die.

Succes.

karin v h

Bij sommige van mijn parkietjes knip ik 'nooit' de nagels maar Buffy is altijd de klos die moet ik 1 x in de 2 maanden knippen. Ik doe het zelf - ben eens bij een dierenarts geweest die ver in het gevoel knipte waarop ik 's avonds laat de dierenarts nog heb gebeld om te vragen of hij kon doodbloeden.
Ik hou hem nu goed vast - nageltje onder de lamp en heel voorzichtig met een klein tangetje knippen.
Als je het een keer bij een dierenarts hebt gedaan en dan heel goed mee kijkt dan kun je het de volgende keer misschien wel zelf. ;) Je moet de kunst even afkijken.
Groetjes karin