rui

Gestart door marion, maart 26, 2005, 16:41:41

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

marion

Hallo allemaal, ik ben door omstandigheden even afwezig geweest.

Vraagje, Coco is nu ongeveer een weekje in de rui, hij wordt er steeds sjagreiniger van tot bijtens toe , is dit normaal!!!

Groetjes Marion en Coco.

Jorijn

Het is altijd zo dat je parkietje wat knorriger is in de rui :)

Je parkietje wil dan soms ook even gewoon met rust gelaten worden..

En als je parkietje in een goede bui is verwen hem maar lekker ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Safrena

hey marion

Inderdaad parkietjes in de rui kunnen best wel een beetje knorriger zijn dan anders :wink:

Die losse veertjes en schillfertjes en stekeltjes zijn best wel irritant voor hen. Het is een lastige periode :wink:

vele groetjes

Tanja

Toch nog even een ander vraagje over de rui... Is het normaal dat een parkietje iedere maand (anderhalf) weer in de rui is? Telkens als ik denk \'Nu ziet ie er weer mooi uit\' is\'tie een week later al weer in de rui... En dan krijgt ie zo\'n zielig-kijkend kopje erbij :cry:

Groetjes Tanja

Parkieten-Freak

elke anderhalve maand is wel erg veel.
Het is wel zo dat parkieten die binnenshuis vertoeven wat vaker in de rui zijn. Niet elke keer is de rui even hevig.
Zolang het maar om een gering aantal veertjes gaat is het niet erg, maar als je parkiet echt hevig in de rui is, dan zou ik toch eens voorlopig wat Roosvicee door het drinkwater doen voor extra vitaminen.
Geef ook volop fruit en laat hem af en toe snoepen van een stukje gekookt ei of een heel klein stukje kaas. (ter groote van je pinknagel).


Tanja

Bedankt voor de tip...

Gelukkig krijgt Bertus genoeg fruit en ik gooi ook 2 a 3 keer per week wat eivoer bij zijn zaadjes. De Roosvicee is nieuw voor mij... Ga ik gelijk proberen.
Helaas, kaas is niet iets waar Bertus voor warm loopt... Hij vliegt er voor weg :lol:

Parkieten-Freak

Hier is kaas niet veilig. Niks is trouwens veilig voor mijn parkiet.
Ik deed vanmorgen vast een beetje koffiemelk in een leeg kopje. Ik draai me even om,  want ik moest iets uit een kast pakken. 3 x raden: wie had er een witte snavelpunt?
Croky. Hij zat lekker op de rand van het kopje koffiemelk te drinken  :shock:


Ingrid

Hahahaha, ja naast nieuwsgierig kunnen ze erg brutaal zijn hè?? Mijn appel was vandaag niet heilig, terwijl ik zat te smikkelen, verlieten Blizzard en Luna hun stukje appel om vervolgens bovenop mijn appel te gaan zitten :roll: . Ze waren het zeker niet eens over de grootte van hun stukje appel.

Sonja

Haha ja, dit klinkt bekend. :lol:
Joepie proeft het liefste ook alles wat ik eet, want ja, dat MOET toch wel heel erg lekker zijn.
Hij komt al meteen aangevlogen als hij ook maar het kaaspapier hoort ritselen, en "helpt" mij dan met uitpakken, want ja......ongeduldig is hij ook nog.
Maar hij eet vervolgens wel met smaak zijn (kleine) stukje kaas, onder de woorden: mmm lekker! :lol:

Groetjes, Sonja.

Anita & Marisa

Hahaha, dit herkennen wij inderdaad ook allemaal  :lol:
Als Chico maar iets hoort kraken, zit hij er gelijk bij!
En natuurlijk als wij wat aan het eten zijn, hahaha, dan wordt het lastig, want meneer wil het ook allemaal proeven  :wink:
We kunnen hier niets veilig neerzetten  :D

Kuslar

Ik heb een vraag over de rui van mijn parkiet gülcan. Ze is nu goed in de rui en krijgt veel nieuwe veren, maar ik heb een probleem. Door die rui krijgt gülcan veel bloedpennen. Er zijn al een paar open gegaan waar door er bloed uit komt en ze heeft er veel last. Ik ben naar de dierenarts gegaan en die heeft ze er uit gehaald, maar kan er verder ook niets meer aan doen. Ik heb spul gekregen voor het bloeden, maar door worden de veren geel en dat gaat er niet meer af. Mijn arme meisje is nu i.pv. wit geel geworden aan de ene helft. Hebben jullie misschien adviezen. Als die bloed pennen blijven komen dan moeten ze elke keer verwijderd worden dan heeft ze op een gegeven moment geen veren maar aan haar vleugel. En het doet veel pijn als je aan die vleugel zit.

liefs layla

Safrena

Hey laya

Tja bij sommige parkietjes kan een bloedpen behoorlijk pijn doen.

Het beste kun je gewoon het advies van de dierenarts opvolgen en de pennen ontsmetten en indien nodig terug gaan naar de dierenarts

veel sterkte

vele groetjes

Anita & Marisa

Hoi Layla,

Wat ontzettend vervelend voor je parkietje zeg  :(
Wij raden je ook aan om het advies van de dierenarts op te volgen. Hopelijk komt het na de rui helemaal goed. Het is wel belangrijk dat je naar de dierenarts gaat met je parkiet als hij bloedpennen heeft! Dit kan inderdaad behoorlijke pijnen veroorzaken en dat is erg zielig  :cry:

Heel veel beterschap voor je parkietje! En we kunnen ons voorstellen dat je je hier heel rot bij voelt!
Hopelijk komt alles zo snel mogelijk goed! :wink:

Veel liefs,
Anita en Marisa.