Kruipertje heeft last van doorkomende pennen.

Gestart door Moppers, oktober 11, 2007, 11:47:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Moppers

Ik merk dat kleine Eeden last heeft van de vleugel- en staartpennen die doorkomen. Of beter gezegd, die op het punt staan om uit te vallen, maar dat niet doen.
Ze fladdert af en toe als een bezetene, en dan hangt er een pen nog half aan haar vleugeltje. Het is duidelijk dat het niet comfortabel is. Ik wil haar graag helpen, maar hoe? Ik bedoel, vastpakken en de losse pennen lostrekken, dat is veel te rigoreus, waarschijnlijk ook pijnlijk, dus dat is geen enkele optie. Maar hoe dan wel. Iemand een idee?

Mars

Even sproeien kan misschien de jeuk wat verlichten, of een schaal met water zodat ze kan badderen.
En als Eeden wel al een beetje tam is, kun je haar bijvoorbeeld eens een paar meter over de grond lokken met wat trosgierst: dan zal ze vast wel wat gaan fladderen en gaan die vervelende veertjes wel weg.

Voor de rest is het gewoon lastig...
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Moppers

Ze heeft een badje, maar zover ik weet gebruikt ze die alleen om uit te drinken. Ik weet dat natuurlijk niet 100% zeker, want ik ben niet altijd aanwezig, maar ik vermoed het. Ik zal eens kijken hoe ze reageert op besproeien.
Ik ga maandag beginnen met het tam makings gebeuren, want ze lijkt al heel goed gewend aan haar nieuwe omgeving. Eens kijken of ik haar na een tijdje met jouw tip kan helpen.
Bedankt voor je antwoorden!