Héél véél geluk!!

Gestart door ashley, oktober 10, 2007, 22:47:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ashley

hallo,

ik wil dit hier graag even kwijt op het forum,, als het mag teminste ;)

nou ik kwam op mijn kamer waar Miloe en de baby parkietjes zitten+ hun vader tijdelijk.
toen ik dus in mijn kamer kwam keek in naar de kooi van de baby's+vader, en hij was leeg ???
toen keek ik naar de andere kant waar Miloe haar kooi is, en toen zag ik het groene kleintje+
vader op Miloe's kooi, dus het was allemaal heel raar.
ik ging dus weer naar de kooi van de baby's en toen zag ik dat ze het voerbakje hadden open
gebroken, en ik snap echt niet hoe ze dat gedaan hebben :-\
maar goed ik miste dus een vogel, het blauwe parkietje ik als een gek door mijn huis gerend om
overal te kijken.
maar eigenlijk wist ik dat hij er niet was, want mijn slaapkamer raam stond op een kier en ik had
gewoon het voor moede dat hij daar achter kwam en doorheen gevlogen is.
dus ging ik na in het huis gezocht te hebben maar in de tuin zoeken, maar ook daar was hij niet,
ik dacht nou hij zal wel heel erg ver weg zijn :'( want hij kon supper goed vliegen voor zijn 6 weekjes
oud.
toen had mijn moeder een supper idee :)
ze zei zet die vader maar in de tuin, en het kwam mooi uit het was best mooi weer met een warm
zonnetje hier, dus kon vader ook niet ziek worden (natuurlijk zat hij in een kooi)
ook had ik mij slaapkamer ramen open, dus ging vader met naar Miloe en zijn groene baby roepen,
dus hoorde je ze de hele tijd fluiten en roepen, en toen hoorde ik in de verte nog iemand terug roepen
ik werd al iets blijer, en ja toen vloog er mijn parkietje boven mijn hoofd na een half uur.
ik zette snel de vader met kooi en al op de schuur zodat het kleintje het sneller zou zien, en ik stond
op de buitentafel zodat als het kleintje op de kooi landen ik hem gelijk kon pakken, en ja hoor ik heb dat
geluk weer ;D
nu zit hij dus weer veilig binnen en de voerbakjes, ik weet niet hoe ze het voorelkaar hebben gekregen ??? maar
die zitten in iedergeval met tape vastgeplakt, dus moet ik dat elke dag even opnieuw doen met voeren.
maar ik vind dat wel raar want het zijn gewoone voederbakjes, precies dezelfde als Miloe en ander parkieten die in
zo'n gewoonen kooi zitten en die kunnen dat niet openmaken, ik weet wel dat het slotje een beetje lam was hebben
ze er denk tegen aan gepikt.

nouja ik heb mijn verhaal even kunnen vertellen (schrijven) en ik ben natuurlijk dolgelukkig dat ik mijn schatje terug heb. ;D

groetjes ashley

Parkieten-Freak

Nou, dat is wel een heel spannend verhaal Ashley  ;)
Gelukkig is het kleintje weer terecht!
Misschien toch maar een ander kooitje kopen, of gewoon andere voerbakjes gebruiken en de openingen dichtmaken.


miekie

 ;D Fijn voor je dat je het parkietje weer terug hebt  ;D
Wat een spannend verhaal en wat heb je dat slim aangepakt. Hopen dat het niet weer gebeurd.

hielkeh

tsonge dat is indardaat geluk, goed idee van je moeder ;D

hillie

hoi ashley,

Dat is nog eens geluk hebben. ::)
De volgende keer beter opletten.
Wij hadden eerst ook een vrouwtje in een andere kooi zitten en die wist ook via het etensbakje teontsnappen en nu zit ze gewoon bij de andere vogel in de kooi. ;)
Nou nog veel plezier met alle vogels

groeten hilde

ashley

ja, het was zeker geluk :)
ik was zo blij dat ik hem te pakken had, maar andere kooi is denk niet nodig, het is een goede kooi en ja andere voer
bakjes is denk wel een goede oplossing want deze kunnen ze dus open maken, maar ik heb nog zo een kooi waar Miloe
in zit, en mijn vorige parkietje, nou die is dat nooit gelukt.
en Hillie van jou moest ik beter opletten, maarja ik kan er niet zo heel veel aandoen, ik verwacht niet dat ze zelf hun
voerbakjes kunnen openmaken, dus staat mijn raam elke dag op een kier om te luchten ;)
maar de voerbakjes zitten nu wel aan de zij kanten met tape dicht geplakt zodat als ze het slotje weer proberen open te
maken er nog tape aan de buitenkant zit waar ze aan de binnen kant niet bij kunnen, dus dat moet ik er elke dag even af halen
met voeren.
verder gaat het wel goed met het kleintje, dus heeft buiten geen kou gevat of wat dan ook :)

groetjes ashley

Tjipie lover

Hey wat een mazzel dat die kleine terug kwam.
Heb jij toevallig van die bakjes waar een klepje aan zit bij de voorkant??
Mijn parkietjes zijn daar eens ingekropen en deden net alsof ze zich wasten met water maar dan dus zaadjes tussen de veren door laten gaan - dan kan de klep dus ook wel opengaan!

Groeten van Ank.