Anti Muggen Spul

Gestart door esther, juli 27, 2005, 13:31:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

esther

Hallo allemaal.
We hebben het al vaker gehad over muggen maar ik heb hier toch nog eens een vraagje over.
Aangezien het rot weer is lijkt het of de muggen maar hebben besloten hier te vertoeven en mij te pesten.
's Nachts wordt ik gestalkt door die zoemdende stekers en ben het een beetje beu, zo'n bult midden op je voorhoofd staat niet echt elegant.
Dus hier mijn vraag na een lang intro ;)

Ik wil zo'n stift kopen die ik dan een beetje op mijn gezicht smeer tegen de muggen.
Is die geur dan schadelijk voor mijn parkieten of is de geur zo minimaal dat mijn parkietjes er geen hinder van ondervinden.
Ik slaap op zo'n 6 meter afstand van m'n parkietjes.


Groetjes Esther

Safrena

#1
hey esther

Kijk eens wat er is zo een stift zit ?

Als er insecticieden in zitten is dit niet goed voor je parkietje net als die toestellen voor de muggen die zijn ook niet goed (zelfs schadelijk) voor parkietjes

vele groetjes

esther

#2
Hoi Safrena bedankt voor je antwoord.
Ik zal in de winkel even kijken wat er allemaal in zo'n stift zit.
Dus als er geen insecticieden inzitten kan ik het gewoon kopen en is het niet schadelijk.

En als er bv citronella inzit kan het dan kwaad??
Groetjes Esther

Parkieten-Freak

Citronella of eucalyptusolie bevattende producten kunnen geen kwaad.
Toch proberen om direct contact met parkieten te vermijden als je de olie aanbrengt.

Wat mogelijk wel schadelijk zou kunnen zijn, zijn repellents die de stof DEET (diethyl-meta-toluamide of N,N-diethly-3-methylbenzamide) bevatten.
(Jaico muggenmelk, Autan, e.d.)
Met deze stoffen zou ik voor alle zekerheid voorzichtig zijn. Het gaat niet om de reuk of eventuele "dampen", maar om aanraking met het product. Als jij bijvoorbeeld je arm insmeert met DEET en je vogeltje gaat op je arm zitten, dan kan dit pesticide opgenomen worden in het vogellichaam.


esther

Parkieten-Freak bedankt voor je reactie,
De parkietjes komen er verder niet mee in aanraking, ik smeer het voor het slapen gaan op en dan zitten de parkietjes veilig in hun kooi.
Het is fijn te horen dat eventuele dampen niet schadelijk zijn, daar ging het mij voornamelijk om.

Allebei nogmaals bedankt
Groetjes Esther