1 of 2?

Gestart door Lynn, oktober 08, 2007, 17:10:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lynn

Ik heb vandaag mijn eerste parkietje gehaald en ben er erg blij mee!
In de dierenwinkel rade ze mij af om er een 2de bij te nemen, want dan zou hij/zij minder tam worden.
Toch vind ik hem erg zielig zitten in zijn 1tje. Als ik parkieten geluidjes op de computer afspeel reageerd ze
onwijs blij erop.
Vinden jullie dat ik het er bij 1 moet houden, totdat deze tam is en dan een 2de erbij nemen.
Of is het beter om binnenkort al een 2de erbij te zetten.
Heeft dit verder ook gevolgen voor het tam worden?
Alvast bedankt!

Milo-Pixel

ikzelf heb gekozen voor 2 parkietjes. ik heb er totaal geen spijt van! je hebt misschien iets meer geduld nodig om ze tam te maken, maar bij mij zaten ze na ong. anderhalve week gezellig saampjes op mijn hand te genieten van trosgierst. ook is een parkietje een heel sociaal dier, mensen kunnen een ander parkietje nooit vervangen. het is echt heel erg leuk om te zien, 2 van die parkieten bij elkaar, lekker aan het kroelen of spelen. maar ook als jij de kamer in loopt dat je van beide een uitgebreid consert krijgt omdat je er weer bent!

mijn voorkeur is absoluut 2. wat je ook kan doen is eerst deze tam maken, en dan nog 1 erbij. sommige parkietjes komen echter pas echt goed los als ze met zijn 2en zijn.

groetjes, en succes met je keuze

hillie

hoi lynn,

Wij hebben eerst een parkietje genomen en die tam gemaakt.
En later een tweede en die zijn we nu aan het tam maken.
Maar je moet het zelf weten of je er een of twee neemt.
Als je er twee te gelijk doet duurd het wel langer dat ze tam zijn.
Maar worden wel tam.
De keuze is aan jouw.


groeten hilde

Annika

wij hebben 6 weken na aanschaf eerste parkietje een tweede erbij gehaald, maar eigenlijk hadden we er eerst maar 1 in gedachte. Alleen was de kooi wel erg groot voor een :P en vond ik twee wel erg leuk.

Je kunt er direct eentje bijzetten als je dat wilt. Het zal iets meer tijd kosten om ze tam te maken vermoedelijk, maar het kan soms ook juist voordeel hebben als er eentje meer durft dan de ander.

Je kunt ook een aantal weken wachten tot Sky tam is en er dan een vriendje bij halen.