Aardappelschillen

Gestart door Missa, juli 27, 2005, 10:51:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Missa

Hoi, gisteren was ik aardappelen aan het schillen en Poco was heel nieuwsgierig en kwam er natuurlijk bijzitten!!! Nu weet ik niet als het zou kwaad kunnen als hij er zou van bijten van die schillen? Anders zet ik hem niet meer bij mij tijdens het schillen!!!

Missa

Elfje

ik zou hem niet van de schillen laten eten,
volgens mij worden er bij de teelt van aardappelen nogal wat bestrijdingsmiddelen gebruikt

Jorijn

Lijkt mij eigenlijk ook niet gezond, aardappels zitten tussen allerlei grond enzo. ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

Ingrid

Even wat speurwerk....

"De knol van de aardappel bestaat vnl. uit zetmeel, eiwit en water. De groene delen, de bessen en de spruiten bevatten een giftig alkaloïde, solanine genaamd dat in geringe mate ook in de knollen voorkomt.
Iedereen weet dat vóórdat men aardappelen eet de eventuele spruiten en/of pitten uit de aardappel verwijderd moeten worden. Die zijn nl. giftig door de solanine.
Ook aardappels die door het licht groen zijn geworden zijn giftig en ook de groene plekken dient men te verwijderen. Kiemende aardappelen bevatten een hoger gehalte aan solanine en dat blijft ook na het koken aanwezig."

De schil bevat dus giftige stoffen!

Misschien een leuk stukje om in zijn geheel te lezen http://www.paradijsvogel.nl/aardappel.htm

Groetjes, Ingrid

Missa

Heel erg bedankt voor de snelle reactie, ik zal hem niet meer loslaten tijdens het aardappelen schillen!!! Bedankt voor het opzoekwerk, het is een heel interessant stuk!!!!

Missa

Anita & Marisa

Hoi Ingrid,

Goed stuk, zeg! Goed dat je dat hebt uitgezocht.
Chico is ook erg nieuwsgierig en wil ook overal bij zitten, haha!
Hij gaat altijd tussen de aardappelschillen liggen! Dan gaat hij erin rollen???? :rolleyes:  :blink:
Hier zijn wij ook niet zo blij mee, hihi! Dus dit doen we ook altijd buiten zijn bereik, hahah  ;)

Veel liefs,
Anita en Marisa.