Broedhokken weggehaalt en nu willen ze oppeens weer broeden??

Gestart door ashley, oktober 08, 2007, 09:53:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ashley

hallo,
vorige week begon ik met de broedhokjes weghalen.
nou zag ik gister 2 parkieten die nu plotseling een koppel zijn geworden, en die ook gingen paren.
en ik heb ook 3 koppels waarvan het lijkt dat ze eitjes gaan leggen.
maar er hebben al heel wat koppels eitjes gelegd maar omdat het hun eerste keer was is er maar 1 koppel gelukt 2 kleintjes te krijgen, daarom wil ik ze nu rust geven want te vaak broeden is natuurlijk slecht.
maar wat moet ik nu met de 3 popjes doen die waarschijnlijk eitjes willen leggen want zo zien ze er uit, en het popje dat gisteren gepaard heeft.
zullen ze nu leegnood krijgen, of leggen ze ze dan gewoon op de bodem van de kooi??
want ik wil volgend jaar wel weer de broedhokjes ophangen maar een paar van mijn koppels hebben er een zooitje van gemaakt elke keer ander mannetje dus ook elke keer maar weer aan nieuwe eitjes begonnen, 1 popje heeft achterelkaar 4 keer een nestje gehad, nouja alleen eitjes.
dus wat moet ik doen, krijgen ze legnood??

alvast bedankt groetjes ashley

Safrena

Hey ashley

als ik me niet vergis zitten jouw parkietjes buiten in een voilere

Gaan die popjes regelmatig het broedblok in???

Hou er rekening mee dat de broedperiode voorbij is, en met die temp verschillen het fout kan gaan met de eitjes.

Legnood krijgen ze niet door geen broedblok te hebben, als ze echt een eitje nog willen leggen ze het op de bodem. ;)


Vele groetjes

ashley

hallo,

bedankt, hoef ik in iedergeval niet de broedhokken terug te zetten want ik wil ook geen eitjes meer dit jaar en
ook geen legnood ;)
maar me parkietjes staan niet buiten ik heb ze in een voilere bij mijn kenissen in de bloemenwinkel, zei vond parkieten erg leuk
maar had geen zin in de verzorging en dat soort dingen, dus is mijn voilere daar heen verhuisd, want eerst stonden ze ook al niet
bij mij thuis maar in een aanbouw bij de overburen want die deden nooit wat met die aanbouw ( eigenlijk soort schuur) maar plotseling
gingen ze verhuizen dus kon ik ze houden bij de bloemwinkel, wat 3 minuten van mijn huis is ;)
dus daar is het wel iets warmer dan buiten, maar ik denk ook te koud voor kleintjes, maar de meeste hebben hun rust nu ook even
verdiend want een paar hebben al wel eitjes gehad maar daar was niets uitgekomen, bij 1 koppeltje dus maar.
maar ik hoef dus niet bang te zijn, als er eitjes komen op de bodem haal ik ze gewoon weg, volgend jaar mogen ze weer :P

groetjes ashley