blauwe pootjes

Gestart door vickskeuh, oktober 07, 2007, 13:11:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

vickskeuh

Mijn parkietje is nu 4 jaar in december , sinds enkele maanden heeft hij niet meer van die roze pootjes maar zijn ze blauw gekomen. Is dit iets ernstigs?
Willen jullie me even raad geven?

dank bij voorbaat

vicky

[verwijderd door de beheerder]

Siempke

de pootjes zijn niet zo goed te zien op de foto  ;)
Maare..

mij lijkt het niet echt gezond om blauwe pootjes te hebben  :-\
dus meschien als iemand anders weet wat dit is ..
k vind het een beetje raar..
zijn de pootjes "echt" blauw?

Parkieten-Freak

Als parkieten wat ouder worden, verkleuren de pootjes van gezonde parkieten van roze naar grijs-blauw.

Heel soms kan een slechte doorbloeding ten gevolge van een hartkwaal ook blauwe pootjes geven, maar dan vertoont je vogeltje nog een scala aan andere klachten. Als de pootjes een normale temperatuur hebben, de vogel levenslustig is, goed eet en geen ziekteverschijnselen vertoont, dan hoef je je geen zorgen te maken. ;)


Mars

Ter aanvulling: volgens mij is het ook iets dat wat samenhangt met de kleurslag van een vogel. Een fel gekleurde vogel met blauw heeft volgens mij wel vaker wat intensere blauwe poten dan een zacht gekleurde parkiet, tenminste dat is mij in de dierenwinkel wel eens opgevallen. Zo aan de foto te zien is jouw parkiet vrij intens van kleur en dan zou die theorie wel kunnen kloppen.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..