Vriendje voor bello, Omgeving tilburg, rotterdam, Den haag

Gestart door mirandab, oktober 03, 2007, 14:47:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mirandab

Hallo,

Nadat ik een jaar geleden mijn parkietje Bello aangeschaft heb wil ik er nu graag een vriendje voor haar bij hebben voor de uurtjes dat ik studeer. (bello omdat ze mij destijds in de winkel vertelde dat het een mannetje was... niet dus ;))

Bello is een stil popje dat graag in haar kooi zit (het deurtje staat bijna altijd open als ik thuis ben en dat ben ik vrij veel). Echt heel tam is ze niet geworden, ze komt op m'n vinger zitten en eet op een goede dag  uit m'n handen maar meer ook niet. Als vriendje ben ik op zoek naar zowieso een mannetje zodat de kans op vechten kleiner word heb ik begrepen??  Het liefst heb ik er een echt tam vogeltje dat niet meer bang van mensen is bij zodat deze bello misschien een beetje mee trekt.

Ik heb op internet wat rond gekeken op sites als marktplaats maar echt iets "betrouwbaars" vind ik niet naar mijn zin want ik wil graag mijn vogeltje van een betrouwbaar adres!  De plaats maakt niet heel veel uit, ik kom in alle 3 de plaatsen zeer regelmatig.

Ik hoop dat iemand mij, maar vooral Bello kan helpen!

groetjes,
Miranda

Zovie

Wil je hem perse hebben van een fokker? ???
Of van de dierenwinkel kijk is bij de dierenwinkel bij jou in de beurt.
Ga op pad en misschien vind je wel wat  :-*
Groetjes,
Sophie.

mirandab

#2
Hey

Ik heb inderdaad al bij veel dierenwinkels gekeken maar hier zitten vaak al wat oudere vogeltjes en die gigantisch bang zijn voor handen. Ik ben op zoek naar een tam vogeltje, ik heb het geprobeerd met een beestje van een dierenwinkel en het resultaat is bello en ik heb er echt heel veel tijd in gestoken, maar het is gewoon niet echt goed gelukt :( Het liefst zoek ik een hand opgevoed beestje dat al erg aan handen gewent is. Het mag ook een beestje van al een jaartje oud zijn als iemand er geen tijd ofzo meer voor heeft maar denk niet dat ik voor zulke mensen hier aan het juiste adres ben tussen alle parkieten liefhebbers ;)

iniedergeval bedankt voor je reactie

groetjes,
Miranda

Mars

Sorry voor het off topic gaan, dus beheerders als het te erg is, ga jullie gang.

Maar ehm... Ik geloof werkelijk dat ieder parkietje tam kan worden ook al gaat het stapje voor stapje. heb geduld en geniet van de voortgang. Een tam parkietje koop je niet, maar maak je. Het kan wel helpen als een parkietje tijdens het opgroeien meer met mensenhanden te maken heeft gehad. Dat kan het wat simpeler maken.

Maar wat ik eigenlijk wilde zeggen: een handgevoed parkietje willen is een illusie. Parkietjes die handgevoed zijn missen meer 'natuurlijke afweerstoffen' en bovendien: een handgevoed parkietje ziet jouw als zijn vriendje, als een gelijke. Dat maakt ze brutaler en minder sociaal naar andere vogeltjes, maar ook erg afhankelijk van jou. Daarnaast missen ze vaak ook natuurlijk parkietengedrag of dierenmanieren (sociale omgangsnormen). Ik wil niet zeggen dat alle handgevoede parkietjes hier last van hebben, maar het zijn niet voor niets de vooraanstaande vogelartsen die het afraden een handgevoede vogel te nemen. We raden hier mensen ook alleen aan met de hand te voeden als het echt niet anders kan!

En in antwoord op je vraag. De broedtijd is een beetje voorbij dus het wordt lastiger om via een forum als dit een parkietje te krijgen dat nog erg jong is. Maar met de zoekfunctie vind je misschien wel wat?

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Esu


mirandab

Ik heb inmiddels een vogeltje gevonden :) ik heb er eentje over genomen van iemand waar hij niet meer kon blijven. iniedergeval bedankt voor de reacties.

groetjes,
Miranda Bianchi

Parkieten-Freak

Dat is fijn, Bello heeft een vriendje!  ;D
Heel veel plezier met je nieuwe parkietje!  :)

Ik zal dit topic sluiten.