Wil ik een kruipertje?

Gestart door Moppers, oktober 02, 2007, 22:03:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jippie

Moppers, vind het echt prachtig dat je je zo om die diertjes bekommert! En nee, je bent inderdaad niet de enige! Zo heb ik in mijn omgeving iemand met een hond met het syndroom van Down (ja, dat schijnt echt te kunnen, het hondje lijkt een pup, maar is al 8!), iemand met een konijn met anderhalf oor en iemand met een hond met drie poten. Kan niks anders zeggen dan dat ik het briljant vind dat je dit doet! En dan ook nog 19 adressen af voor een vriendje voor Eeden!

Rest me niks anders dan je heel veel plezier te wensen met je nieuwe aanwinsten!

Groetjes, Ilse
Toeter en Dafne!

Anita1983

Petje af Moppers!  ;D
Echt ontzettend gaaf dat je een vriendje hebt gevonden voor Eeden!
Heel veel plezier saampjes ;)
Liefs, Anita

Siempke

Wat leuk dat je een vriendje hebt gevonden voor Eeden  :D

corrina

hallo
Uit eigen ervaring weet ik dat ze bij PETS PLACE in Vlaardingen op de Van Hogendorplaan kruipers verkopen,alhoel hun zeggen dat ze nog moeten groeien.
Heb er toen een hele toestand van gemaakt want het kan echt niet vind ik,maar kreeg geen reactie.
Zelf heb ik haar toen wel gekocht en het was ene schat van een besst ze is alleen op 1 jarige leeftijd overleden,maar ik heb nog nooit zo een snelle parkiet en blije gezien,die zich prima kon redden,Ben met haar gaan trainen,en op de duur kon ze zowaar gaan vliegen,je moet ze stimuleren en er is dan een kans dat ze gaan vliegen.Want je kan van te voren niet zien in hoeverre ze een kruiper is als ze een lichte vorm heb kan ze daar met veel geduld overheen groeien,ze hebben alleen veel aandacht nodig dan maar dat had ik  er graag voor over.
gr. Corrina

Moppers

#44
Uiteraard hebben ze veel aandacht nodig. En juist daarom en omdat ik niet 24 uur per dag thuis ben, wilde ik een maatje. Eigenlijk gewoon net als 'normale' parkietjes.

En een hond met het syndroom van Down, wat schattig! Zoiets zou dus ook echt iets voor mij zijn.
Er zit nu ook een volledig blind konijn bij de ambulance. Ik zag hem vandaag voor het eerst en was op slag verliefd (daarnaast issie ook nog een angora hangoor, dat maakt het helemaal prachtig).
Ja, ik heb gewoon echt een zwak voor kneusjes.

Ik ben er nog steeds niet uit wat de naam betreft. Ik zit nu ook weer te denken over Bob, want het is een regenboogje, Bob Marley "I'm a rainbow too".... Denk denk denk.....

En dan nu (tromgeroffel alstublieft) FOTO'S!!!
Ik heb mijn moeder's digitale camera geleend. Ik heb net even wat foto's gemaakt. Ik ben van plan er met daglicht nog meer te maken (misschien moet ik toch maar eens zo'n fotoalbum gaan aanmaken hier  :P), maar hier zijn de foto's van vanavond:





:-*

Je parkietjes laten zien is heel leuk  ;D
Maar zoals voor iedereen, dit doen we in het fotoalbum
http://album.parkietenweb.nl/index.php
Foto's mogen enkel geplaats worden ter verduidelijking van een vraag
http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=326.0
gr Safrena

Milo-Pixel

o, leuk zeg!! wat zijn ze leuk samen!! ik vind het echt zo goed van je dat je zo geprobeerd heb een maatje te zoeken!! niet iedereen zou dat doen ;)  en dat het dan zo'n geslaagde match is is helemaal geweldig toch?!!

heel veel plezier gewenst met die twee!!

groetjes, Marit

Moppers

Tja, er zijn wel meer mensen die dan zeggen dat ik echt veel over heb voor mijn dieren, en dat ik echt zo goed voor ze ben enzo. Voor mij is hoe ik met ze omga en wat ik voor ze doe vanzelfsprekend en niet meer dan logisch. Ik hou van ze en het zijn mijn kindjes.
En dat plezier hebben gaat zeker lukken  :)

Meltjuh

Ik denk 2 mooie popjes (of was je daar zelf ook al uit? :P). De regenboog zal nu zeker een maandje of 8 zijn (heeft al haar gele vlekjes en een dop die aan het verkleuren is) Eeden is echt nog een jonkie ;D.
Ahhh... Ze zien er wel schattig uit :-*

hillie

Hoi moppers,

Leuke Foto,s van je kruipertjes.
De moeite die je er voor gedaan heeft is dus dwars en dubbel verdiend.
Geniet er maar van.

groeten hilde

Moppers

CiteerIk denk 2 mooie popjes (of was je daar zelf ook al uit?)
Van Eeden wist ik het inderdaad al, en van *naamloos* had ik al zo het vermoeden ja. Wat je niet ziet op deze foto's is dat de neusdop ook echt een regenboog is, mat alle kleuren die ook in het verenpak voorkomen.
Oh ze zijn zo mooi :D

En Eeden is trouwens heel erg bijzonder. Ik wil ze binnenkort over gaan zetten op pellets, wat ik de andere vogels ook geef. Nou had ik voordat de nieuwe er was een keer een theelepeltje snoepzaad met 2 centimeter trosgierst in een extra bakje gedaan. Gister heb ik daar pellets in gedaan, kijken wat ze ermee doen. En Eeden eet het! Gewoon zomaar in 1 keer! Pellets! Uit zichzelf! Echt, ik stond helemaal verbaasd met open mond te kijken toen ik dat zag. Mijn kleine kruiper is een wonderkindje :D

DarkWolf

Waaw, wat een prachtig paar :-*
De regenboog heeft precies niet zo'n erge vorm, want hij heeft zijn staartveer nog!? Wel vervelend van die ene veer die er zo uitsteekt, die zal wel uitvallen zeker?

Siempke

wat een leuke foto's  ;)
ik denk dat die veren, die er uitsteken , er wel uit zullen vallen bij de rui .

Moppers

Haha, iedereen hier wordt verliefd op Eeden en Bob :D

Er zit inderdaad 1 veer in Bobs staart, maar een echt nette staart is het niet, het is een beetje rommelig. En van die rare veertjes aan de vleugel heeft ze gelukkig geen last. Ik merk vanzelf wel of dit een permanent verschijnsel is, of er meer veertjes bijkomen of dat ze uitvallen en niet meer terugkomen. Zolang ze er maar geen last van heeft. En mooi blijft ze toch wel, wel of geen scheve veertjes  ;).

Moppers

Sinds vandaag pulkt Eeden aan Bob's vleugelveertjes. Ik moet zometeen toch naar de dierenarts ( :( het gaat heel slecht met mijn konijntje), dus dan neem ik haar ook gelijk mee. Misschien dat het nu toch beter is als ze worden kort geknipt, want wie weet wat Eeden anders voor schade aan kan richten.

Mars

Ochossie, Misschien jeukt het erg en helpt Eeden? Of is hij echt aan het plukken?

Sterkte met konijntje en Bob
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Moppers

Bob zat er zelf niet aan, maar Eeden was echt aan het trekken.
Mijn dierenarts heeft ze er op vakkundige wijze uitgetrokken. Bob merkte er niet eens wat van.

En met konijntje Zoetje was gelukkig niets ernstigs aan de hand, een antibioticaprik van donderdag was iets te grondig te werk gegaan en had ook de darmflora overhoop gegooid.

22 euro lichter, maar een stuk opgeluchter  ;)