nestmateriaal

Gestart door helma, maart 26, 2005, 12:52:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

helma

Hoihoi!!

Wat zou een popje allemaal kunnen zien als nestmateriaal??

Groetjes
Helma.

Safrena

Hey Helma

Wat een popje allemaal kan zien als nestmateriaal is vrij groot.

Dat is van een broedhokje, een badje met een zakdoekje in,  tot zelfs gewoon de bodem van de kooi (in uitzonderlijke gevallen) :wink:

vele groetjes

helma

Hoi Safrena,

Bedankt voor je antwoord.
Ik vraag het namelijk om het feit dat er misschien een vriendje/vriendinnetje voor Bassie bij komt :D
(manlief gaat bijna akkoord :wink: )

Omdat het geslacht bij een jonge vogel moeilijk vast is te stellen heb je dus ook kans dat er een mannetje bijkomt.

Jij hebt twee vrouwtjes he?
Je zei toen eens een keer dat ze elkaar goed kunnen verdragen.
Is dit een uitzondering bij 2 vrouwtjes, of is de kans dat het met een ander vrouwtje klikt net zo groot als dat het met een mannetje klikt?

Groetjes
Helma.

Jojo

Hallo,

Ik wil nou niet zeggen dat ik door mijn parkieten- ervaring nou ook gelijk een parkieten- kenner ben,
maar mij is verteld dat ookal zet je een mannetje en een vrouwtje bij elkaar, dan gebeurd er niets.
Mits je natuurlijk de kat ( of in dit geval de parkiet) op het spek bindt, door een netsje op te hangen of andere materialen in de kooi te leggen, dan kan het gebeuren dat er kleine parkietjes komen.

Ik zelf had pas ook dezelfde vraag, omdat we voor Nino een vriendje/ vriendinnetje wilden.
Nino is een pop en nu hebben we Paco, en zijn dopje blijft nog steeds blauw. ( Paco is bijna 3 mnd., dus je zou het al wel kunnen zien).
Maar de kweker heeft ons gerust gesteld, er kan dus niets gebeuren, tenzij je daar zelf aanleiding toe geeft.

Succers!
Jojo

Safrena

Hey Helma

Ja inderdaad ik heb twee vrouwtjes :wink:

Nu is het wel zo dat als je  twee mannetjes of een koppeltje bij elkaar haalt je er vrijwel zeker van mag zijn dat het klikt bij twee popjes is dat een twijfel. Tussen sommigen klikt het tussen anderen dan weer niet.
Echter is het geen uitzondering dat mijn twee popjes het heel goed met elkaar kunnen vinden.
Het hang echt af van het karakter van de popjes.
Mijne ene meisje is heel dominant en mijn andere niet. Als je natuurlijk twee zo dominante van karakter hebt dan zou dat best wel eens kunnen dat het niet klikt. Maar zoals ik al zei het hangt echt van de karaktertjes af. :wink:

Hey jojo

Het is zo dat als je zelf geen nestmateriaal geeft dat er vrijwel ook niet gebroed word :wink:

Echter zijn er echt wel uitzonderingen op de regel hoor die gewoon hun eitjes op de bodem van hun kooitje leggen het is al meermaals gebeurt :wink:

vele groetjes

Anita & Marisa

Hoi Helma.

Wij hebben ook twee meisjesparkieten gehad en dit ging ook erg goed!
De één was inderdaad dominanter dan de andere  :wink: , maar ze konden het goed met elkaar vinden!

Heel veel liefs,
Anita en Marisa.