plukken?

Gestart door *_aStridj!, oktober 02, 2007, 15:59:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

*_aStridj!

ik heb sinds gister een parkiet en moest vandaag naar school, hij heeft de hele dag beneden gestaan en mijn moeder heeft er tegen gepraat, af en toe fluit ie en gaat ie op mijn hand zitten. maar hij bijt ook. maar nu is mijn vraag; net leek het net o die zich aan het plukken was, het kan ook zijn dat ie aan het krabben was want hij deed het ook met zin snavel op zijn voeten en met zijn voeten in zijn " vacht"  is dit plukken of gewoon jeuk? hij is ook dehele tijd aan de koooi aan het bijten enz.

alsjeblieft reageer, ik maak me zorgen om mijn parkietje

Mvg,
xxxx :-*

hielkeh

heei
als het is wat ik denk dat het is  ;) heeft mijn parkiet dat ook en het heeft hem volgens mij mog nooit kwaat gedaan, hij doet het bij mij wel aardig vaak en hij wordt niet echt kaal of zo ;)
groet hielke

DarkWolf

Lijkt me gewoon zijn verenkleed poetsen :) Niks om je zorgen om te maken dus

Caradow

Als het plukken is, dan vind je dus een hele stapel veren op de bodem van de kooi, er ontstaan kale plekken op het lijf...dan zie je ze ook echt de veren uit het lijf trekken.

Parkietjes zijn een groot deel van de dag bezig met het verzorgen van hun verenkleed, ze poetsen elk veertje afzonderlijk met hun snavel en dat is dus normaal gedrag.

Kleintjes

Hoihoi,

inderdaad zoals Caradow al schreef, parkietjes poetsem hun everenkleed 'n groot deel van de dag. Ook de voetjes klrijgen 'n poetsbeurt, net als dat wij doen onder de douche of in bad (hoop ik toch tenminste hihihi  :-X ). Hier zie ik de Kleintjes ook regelmatig even de voetjes inspecteren en poetsen. Ja, wie wil er nu mooie veren hebben en vieze voetjes? Zolang er geen hopen veren op de bodem liggen en geen kale plekken zijn, is er niks ongewoons aan 't uitgebreide poetsen. Let wel: In de rui liggen er wel meer veertjes, maar ook dat is volkomen normaal.

Veel plezier met je vriendje!!!

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses