Gucci & Diva verslag.

Gestart door Zovie, oktober 01, 2007, 15:38:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zovie

4 weken geleden heb ik Gucci&Diva gekocht. Ik wou even verslag doen. Met Diva gaat het super goed. Ik heb hem gisteren met trostgierst uit de kooi gelokt en hij ging direct op me vinger zitten ! Hijat lekker van het trostgierst en ik kon hem overal mee naar toe nemen toen heb ik hem even op zijn speelboom/tuin gezet maar dat vondt zei niks en vloog gelijk terug de kooi in ;) Maar gucci, is nog even bang als toen ik haar kochtt. ( zei is een kruipertje ) Maar iedereen zegt dat kruipertjes toch heel snel tam te maken is.. Nou als ik 1 meter voor de kooi sta klimt ze gelijk tegen het kooitje aan. Arme schat, ze word al helemaal hysterisch als ik met mijn hand in de kooi ga om met diva even te spelen ofzo. Ik probeer ook altijd met haar te spelen maar ze wil niet.. Het enige wat ze doet is trostgierst pakken uit mijn hand. Dat is al heel wat, alleen ik weet niet meer wat ik ermee aan moet heb al ZOVEEL geduld gehad...
Groetjes,
Sophie.

Mars

Ik vind het al heel knap dat ze wel trosgierst uit je hand wil eten. Sommige parkietjes zijn gewoon heel erg bang, ook ik heb zo'n parkietje. Heb gewoon geduld, blijf oefenen en zie ieder stapje als een enorme overwinning!! Ik geniet er meestal meer van als Quint besluit 'iets heel erg engs' te doen (naar mij toe vliegen omdat de trosgierst toch wel erg lekker is), dan dat een van mijn andere parkietjes iets veel 'tammers' doet. Een heel kleine vooruitgang is voor zulke parkietjes een enorme stap.

En ik wil je er op wijzen, dat een maand gewoon ook nog niet zo lang is. De meeste parkietjes doen er gewoon langer over om tam te worden. Dus heb nog maar eens veel meer geduld...

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Zovie

Dankje :$ Ik geniet er ook werkelijk van om tam te worden als ik het trappetje uit het kooitje hangt weet gucci gewoonal dat ze trostgierst krijgt en word hyper ;D En diva klimt het trappetje gelijk af opzoek naar trostgierst echt een funny gezicht :-*