Ricky's zusje erbij?

Gestart door dsmmeijer, september 29, 2007, 22:04:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

dsmmeijer

Hallo allemaal,

Na bijna 2 maanden 1 parkietje te hebben, wil ik er 1 bij hebben.
Ik weet het nog niet helemaal zeker, maar als ik het doe, wil ik een zusje van hem bij hem plaatsen.
Ricky is nu 14 a 15 weken oud, zijn zusje in de dierenwinkel ook.
Ik vraag me af of ze er zo bij kan, gezien ze jong zijn, en uit hetzelfde hok komen uit de winkel.
Ricky heb ik 3 augustus gekregen van mijn ouders, en ik vraag me af of ze elkaar nog kennen, als daar echt nog sprake van is.
Ricky was ongeveer 8 weken toen hij het gezelschap verliet.

Voor Ricky lijkt het me gezelliger, gezien ik doordeweeks tussen 7:00 en 17:30 uur weg ben.

Aan de andere kant is Ricky niet tam en nog bang voor mijn handen, en dingen die hij niet kent, en wil ik hem heel graag tam zien te krijgen, en het liefst de ander ook.
Hoewel hij het prima lijkt te redden in zijn eentje, denk ik dat een 2e gezeliger is.

Ik heb geen 2e kooi, dus zou ik haar het liefst gelijk bij Ricky in de kooi laten.

De vraag: Kan dit, of zou ik beter even een tijdelijke onderkomen voor haar zoeken?



Trippy

Ik zelf zou eerst Ricky tam maken en dan pas een 2de parkietje of ik zou een ander kooitje aanschaffen en de 2 appart tam maken ;)
2 parkieten die niet tam zijn zijn moeilijker om tam te maken dan 1 (meestal).
Dus ja... ;)

Het gaat meestal wel goed 2 parkietjes bij elkaar maar een enkele keer wil het nog wel eens misgaan.

Mars

Het kan prima, maar kost wel iets meer werk om er twee tam te maken dan een.
Waar je wel om moet denken is dat je met Ricky en zijn zusje nooit mag kweken.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Milo-Pixel

ik heb ook 2 parkieten tegelijk tam gemaakt, ik had ze ook tegelijk gekocht, bij mij ging het heel snel. je moet meer geduld hebben dat wel, bij mij was het zo dat milo heel nieuwschierig was en daardoor ging pixel ook alles doen wat milo deed. dus na 7 dagen zaten ze gezellig samen op mijn hand een stukje trosgierst te eten. je kan    zoiezo 2 parkietjes tegelijk tam maken, maar ze zullen hoogstwaarschijnlijk wel meer naar elkaar toe trekken dan naar jou. dat doen milo en pixel in ieder geval wel, maar ze vinden het ook heel leuk als ik dan de kamer binnenloop.

groetjes, Marit

dsmmeijer

Ik weet zeker dat ik er 1 bij ga halen, en die tijdelijk apart zet.
Het is nog wel de bedoeling dat ze samen in 1 kooi komen, en als ze tam zijn, ook los mogen vliegen.

Kweken dat was ik zowiezo niet van plan, dus dat is geen probleem, want dan zou ik zeker een ander nemen.

Nu is het hopen dat zij wel veel nieuwsgieriger is, en minder bang is dan Ricky, dat het met Ricky ook misschien wat meer durft.
Zo niet, is dat natuurlijk niet een ramp. Dan blijft het gewoon veel tijd in steken.

Bedankt voor de adviezen.

Even een kooi zoeken, en dan ga ik haar halen. ;D

Mars

Er zijn parkietjes die slecht alleen kunnen zijn. Het zou kunnen dat dat de reden is dat Ricky vrij bang en weinig nieuwsgierig is.
Ik heb het zelf met twee parkietjes gehad: Timo en Quint. Zodra je daar een vriendje bij had/hebt, bloei(d)en ze helemaal op en durf(d)en ze veel meer. Met Quint is het zelfs zo erg dat hij niet eet als hij alleen is.

Dus ik denk dat het voor Ricky zeker een oplossing zal zijn.

Succes!!!
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

dsmmeijer

#6
Dat is in ieder geval fijn om te weten.
Merk wel dat vanaf dat ik thuiskom, dat hij niet meer van het stokje afkomt waar hij dan op zit, behalve als het echt nodig is.
Wat wel wat positiever is, is dat hij wel lekker zachtjes meepruttelt, als ik de radio aan heb gezet. Hij houdt wel van muziek.
Hij is helemaal niet nieuwgierig, inderdaad. Wel raar vind ik.

De eerste weken was hij wel veel actiever, zoals met klauteren enzo.
Kan wel zijn dat het dan al bijna avond is. en dat hij zowiezo al rustig hoort te worden.
Wel besteedt hij wel aandacht aan zijn speeltjes.

Ik hoop dat het een gezellige, vrolijke boel wordt als ik morgen zijn zusje ga halen.
Heb vandaag een kooi weten te scoren, en morgen is het zover...
Kan er gewoon niet omheen, het beestje heeft vrijdag, toen ik haar zag, gelijk mijn hartje gewonnen. :-*
Ze is de enige in het hok die lichtere vleugels heeft, en ik hoop dat ze er nog is.

Wordt vervolgd...

dsmmeijer

Vervolg...

Ik heb vandaag een 2e hands kooi weten te bemachtigen.
En ook de bewoner ervan. Ze zat er nog. Ik helemaal blij...
En ze heet Lara.

Eenmaal thuis gelijk de kooi schoongemaakt, terwijl ze onrustig in het doosje aan het rommelen was. (vind het net als haar niet leuk dat dat moet, dat doosje..) Eenmaal klaar doosje open, en de kooi is weer bewoond.

Ik heb ze lekker naast elkaar gezet, en gelijk hangen ze allebei in de tralies, met veel interesse voor elkaar.
Allebei volop klauterend maakten ze kennis met elkaar.
Met Ricky komt het wel goed. Ik denk dat hij zich een stuk prettiger gaat voelen, nu hij niet meer alleen is.

Lara is een stuk jonger, ik denk dat ze toch geen zusje is van Ricky, maar dat maakt niet uit.
Ik denk dat ze net zo oud is als Ricky, toen ik hem kreeg: een week of 8 a 9. Even navragen dus.
Ze is ook een stukje kleiner dan Ricky. En is duidelijk een popje, lichtblauwe neusdop met wit rond de neusgaten.
Lijkt wel op de neusdop van Ricky, waarvan er in het midden nog een korstje op zit, maar de zijkanten van zijn neus zijn nu ook lichtblauw.
2 maanden geleden, toen ik hem kreeg was de dop huidskleurig, werd een maand geleden wat schilverig, nu de schilvertjes loslaten zit er lichtblauw onder, en is hij in zijn 1e rui.
Op een dag zullen ze een kooi moeten delen, als op zijn minst 1 van hun tam is, en ze los gevlogen hebben.
Ik hoop dat alles goed komt met hun, en dat ze een lang, en fijn leven hebben samen met mij.