kamerplant en opname

Gestart door mac23, september 23, 2007, 14:34:51

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mac23

hallo
ik heb twee vraagjes.
is er ook een lijst met kamerplanten die giftig zijn voor parkieten?
zo niet kan iemand wat planten om noemen die ik wel kan gebruiken?

en nog een vraagje.
is er iemand die een leuke opname heeft van zijn of haar parkietjes die aan het kwetteren zijn?
ik wil namelijk zo nu en dan wat parkieten geluiden afspelen als Furby bijv. alleen is.

b.v.d.
groeten marcel.

Caradow

Het forum heeft een zoekfunctie, als je hier kamerplanten invult, krijg je genoeg topis, waarin ene verwijzing staat naar diverse lijsten van giftige kamerplanten.

Het zou prettig zijn wanneer je voor het stellen van vragen de zoekfunctie gebruikt. Mocht je er dan nog niet uitkomen, kun je altijd nog je vraag stellen.

mac23

#2
ja dat wist ik wel dat het forum een zoekfunctie heeft.
alleen de compaca gold cappella kan ik dus niet vinden :o

Parkieten-Freak

Er zijn zo ongelofelijk veel planten, je zult af en toe echt zelf op zoek moeten gaan. Ga eens naar een bloemenwinkel, en vraag of zij meer gegevens over de plant kunnen verstrekken.
Zet nooit een plant in je huiskamer waarvan je de naam niet weet. De plant in kwestie kan namelijk giftig zijn.
Zet een andere plant in de kamer waarvan je de naam kent en zeker weet dat deze niet giftig is. ;)
Mocht een dierenarts ooit aan je vragen welke planten je in huis hebt (mocht je parkietje ooit ziek zijn), dan heb je meteen al een streepje voor.