"VAN MIJ"

Gestart door feyyaz, september 23, 2007, 09:40:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

feyyaz

gisteren heb ik een nieuw parkietje gekocht voor leyla mijn parkietje,

ik heb de nieuwe gekocht omdat leyla er altijd zo eenzaam uizag en dat vond ik best wel zielig.... ;D

Dus ik heb een nieuwe parkitje gekoch nog zonder naam... :)

Ze zijn heel erg verlegen.. maar ls de nieuwe ergens heen, bijv. op een andere stok wordleyla heel erg boos en gaat ze meteen pikken :'(

Weet iemand waarom ze dit (kan) doen?

DarkWolf

Er komt een nieuwe parkiet in het 'huis' van leyla, en nu verdedigt ze haar veilige plek.
Zolang ze niet pikt tot bloedens toe hoef je je geen zorgen te maken. En misschien was het beter geweest om de nieuwe parkiet eerst in een andere kooi te steken zodat leyla hem al kon leren kennen bij het vrij vliegen (dan gaan ze op de andere kooi landen, en maken ze al kennis door de tralies heen).

feyyaz

oh.. zoiets dacht ik al... Want, wat Leyla nu doet is uit de kooi klimmen en op de tralies gaan zitten, en nu zitten ze met elkaar te "kwebbelen".  :)

Mars

Wat eventueel ook helpt is even de kooi herinrichten. Dan moeten beide parkietjes weer wennen. E zit de een niet meer zo in de ander zijn terratorium.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

feyyaz

goede tip... ik zal het doen  ;D