Er komt een nieuwe, of 2...?

Gestart door Tanja, september 22, 2007, 20:50:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tanja

Hoi allemaal,

Ben even weggeweest, maar het kietenvirus begint weer op te spelen. Kortom ik ga een nieuw parkietje aanschaffen.
Nu lijkt het me voor het beestje het gezelligst als er 2 parkietjes zijn.

Wat is wijsheid? Ik wil uiteraard dat de beestjes tam worden. En stiekem hoop ik erop dat ik ook deze beestjes kan laten babbelen... (uiteraard zal er nooit een 2e Bertus zijn, die kletste de oren van je kop, en was verschrikkelijk uniek...)

Zal ik gelijk 2 beestjes aanschaffen? Of is het beter om er eerst 1 te nemen?
Wanneer ik er eerst ééntje neem... hoe lang zal ik de tijd nemen voor ik een andere aanschaf?

En wat is het slimste? Twee poppetjes of 2 mannetjes? Of misschien een pop en een man? (ik wil geen nestje)

Kom maar op met de info.... BEN D"R HELEMAAL KLAAR VOOR!!! (en te lui om alle andere topics door te grasduinen...  :D)

Groetjes Tanja

Ingrid

Als je echt wilt dat je parkietjes gaan babbelen dan kun je ze beter na elkaar aanschaffen. De kans dat ze gaan praten als ze vanaf het begin met z'n 2-en zijn is heel erg klein.
Hoeveel tijd er tussen zou moeten zitten tussen voordat je de tweede aanschaft, hangt denk ik een beetje af van het parkietje. Hoe snel is hij/zij tam, voelt hij/zij zich wel op zijn gemak in zijn eentje, krijgt hij/zij voldoende aandacht, etc. Ik denk dat je op een gegeven moment zelf wel aanvoelt wanneer het tijd is voor een vriendje  :D.
Geslacht maakt niet uit, het kan wel eens voorkomen dat 2 popjes wat probleempjes geeft, maar veel vaker gaat het wel goed ;).

Milo-Pixel

hey,

ik heb mijn parkietjes tegelijk aangeschaft en ze zijn allebij tam geworden, het duurt iets langer misschien dan als je er 1 heb maar je heb wel de meeste kans dat het meteen goed gaat tussen de vogels zelf  ;) ik heb trouwens 2 popjes, en ze zijn zo leuk samen. geslcht maakt dus (meestal) niet uit.

groetjes, Marit