mega bacterie??

Gestart door bo22, september 18, 2007, 22:29:56

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

bo22

Hoi allemaal,

Ik heb even een vraagje;
Ik heb 2 parkietjes japie en polly nou heeft polly al geruime tijd last van een wat weke ontlasting. omdat er bij ons in de regio geen goede vogelartsen zitten heb ik de ontlasting opgestuurd naar dierenkliniek de toren.
uit onderzoek is toen gebleken dat er bacterien in de ontlasting zaten, nou heb ik hiervoor een kuur baytril gehad maar het heeft niet helemaal geholpen.
Nou heb ik via de mail contact opgenomen met de heer beijer en hem ook meteen me verhaaltje over japie vertelt namelijk dat hij 1 keer per 2 a 3 weken en dan meestal savonds wel eens last heeft van zijn krop, hij maakt dan van die brakende bewegingen en na een tijdje komt er dan schuimende spuug uit zijn snaveltje, dit stinkt niet. daarna is hij altijd heel moe en de volgende dag is alles weer helemaal weg. daarom heb ik me er nooit echt erg druk over gemaakt(alleen op het moment zelf dat het gebeurt) nou heeft de heer beijer me gemaild dat het ook wel eens bij beideeen megabacterie kan zijn. en dat ik uit voorzorg het water kan aanzuren met nystatine. of de krop kan laten spoelen.
ikheb nou het artikel gelezen op de site van dr hooijmeijer en ik herken wel een aantal dingen hieruit namelijk dat ze problemen met de rui hebben, mijn japie lijkt inderdaad wel altijd in de rui, hij heeft altijd pennetjes en is nooit eens mooi egaal.
Ook zit hij vaak op de bodem van de kooi eb lijkt het alsof hij het zand eet.

Kan iemand mij hier advies in geven?? of misschien andere symptomen aangeven? en is het niet raar dat verder niks aan ze te merken is? ze eten prima en zijn altijd druk en vrolijk ook de ontlasting van japie is prima.

Help help help....

Safrena

#1
Hey Bo

De megabacterie is geen bacterie maar een schimmel ;)

Kijk eens op onderstaande links. ;)

De ene is met veel info en links over megabacterie
De andere is over het verloop van de ziekte bij mijn parkietenmeisje

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=11896.0

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=11365.0

Vele groetjes

karin v h

Kijk als jouw parkietje vaak het zand op de grond zit op te eten kan het ook zijn dat zijn spijsvertering niet goed is. Dat dachten ze bij mij eerst ook.
Hang is een apart bakje met grit in de kooi om te kijken of hij daar extreem uitgaat eten. Dit zou ik zekers eens proberen en lees de stukjes die Safrena aangeeft is.
Groetjes karin