Parkietje Ziek?!

Gestart door gillian, juli 25, 2005, 21:34:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

gillian

Hallo,

Ik heb sins zaterdag 2 parkietjes.
Nu zit 1tje al de hele dag soms bol.
Ik weet alleen niet of hij echt ziek is, want de hele dag is hij al levendig en vliegt af en toe rond in de kooi en hij maakte een hoop herrie.
A.U.B Help snel want ik weet niet wat ik moet denken/doen  :(

Jorijn

Hey. Als je parkietje af en toe bol zit is dit niet zo erg, maar als je parkiet echt vaak bol zit en de hele dag niks doet, op de bodem zitten enz. duid dit op ziekte en kun je het beste  de dierenarts raadplegen.

als dit niet het geval is is er niks aan de hand.

Ook zou ik je parkietje even de tijd geven om tot rust te komen, als je hem pas 1 dag hebt ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com

gillian

#2
Sinds zaterdag bedoel ik :blush:
Hij zit wel een beetje bol zoals de parkiet op deze foto...
:blink: Ik ben net even naar ze wezen kijken en de andere zit nu ook zo...
Ze poetsen ook hun  veren nog enzo.
En volgens mijn vader is er ook niet echt iets aan de hand.
Waarschijnlijk ben ik gewoon even overbezorgt :blush:

[verwijderd door de beheerder]

gillian

Kan het aan de TV liggen dat ze zo doen?
Ze staan nu namelijk 6 meter van de TV af en kunnen, vanaf het plekje waar ze meestal zitten, TV kijken.
Het geluid staat niet extreem hard ofso...
Maar kan  het dan aan de TV liggen dat ze allebei zo doen?

Chantalleke

#4
Hoi,

Ik vind dat het vogeltje op de foto niet zo bol zit hoor. Als een parkietje echt ziek is zit het meer voorover, met zijn buik naar het stokje toe en heel erg voorover. Soms vallen ze dan ook van hun stokje en blijven ze een tijdje op de bodem van de kooi in elkaar gedoken zitten.

Het parkietje op de foto lijkt mij alleen zijn veertjes te hebben uitgezet. Dat doen vogeltjes ook als ze gaan slapen bijvoorbeeld om het wat warmer te krijgen.

Chantal

gillian

Oke, dat kan wel kloppen wat je zegt.
Ze hebben denk ik gewoon slaap tekort omdat we er de afgelopen nachten er geen doek ofso overheen gedaan hebben 's avonds.
Nu hebben ze misschien 7 uur geslapen omdat we rond 10/11 uur naar bed gaan en mijn vader al op 7 uur op moet.En het word al vroeg licht in de huiskamer waar ze zitten.

Heel erg bedankt in ieder geval!

Chantalleke

Het zou kunnen dat ze een beetje moeten wennen aan de televisie. Maar een doek over de kooi kan dan wel een goede oplossing zijn. Een televisiescherm kan best flikkeren natuurlijk.

Vergeet ook niet dat je parkietjes sowiezo heel erg moeten wennen. Alles is nog nieuw voor ze. Het ene parkietje voelt zich sneller thuis dan de andere. En van alle nieuwe indrukken die ze krijgen kunnen ze behoorlijk moe worden hoor!

Als we met de vakantie Sjefke naar mijn ouders brengen is hij van het autorijden zo opgewonden (dat vindt ie namelijk fantastisch en dan komt hij ogen te kort) dat hij daarna de rest van de avond slaapt. Sjefke zit ook heel vaak als hij moe is met opgezette veertjes.

Toen ik wat jonger was heb ik een parkietje gehad wat ziek werd, en geloof me, bol zitten ziet er echt anders uit als met opgezette veertjes een beetje zitten suffen. Zolang hij lekker op zijn stokje zit en niet heel erg voorover hangt hoef je je niet zo ongerust te maken.

Chantal

Chantalleke

Hoi Gillian,

Hoe is het vandaag met je parkietje? Zit hij nu wel 'gewoon' op zijn stokje? Ik bedacht me namelijk nog dat als je parkietje heel de tijd zo blijft zitten de kooi misschien op een plekje staat waar het een beetje tocht. Dan heeft je parkietje het heel de tijd koud! Maar ook stress (alles is nieuw en eng) kan er voor zorgen dat je parkietje zich niet op zijn/haar gemak voelt. Het is in ieder geval niet de bedoeling dat je parkietje de hele dag zo blijft zitten. Wil ie wel een beetje met je andere parkietje spelen, of zit hij echt de hele dag maar zielig op 1 plekje in de kooi?

Misschien dat je een foto van je parkietje maken, dan kunnen de experts die dit forum ook lezen hun mening geven.

En als je er echt niet gerust op bent, dan neem je hem toch even mee naar een dierenarts?!?!?

Chantal

gillian

Hij zit nu nog wel bol.
Maar hij fluit en tjilpt en hij ziet er niet zielig uit ofso.
Gisteren zat hij dus ook weleens zo maar toen vloog hij wel door de kooi heen en klom hij.

Volgensmij kunnen ze niet op de tocht staan omdat ze achter een muurtje zitten zegmaar.
En er staat geen raam of deur open...
Maar ik kijk zo wel voor de zekerheid.

Ik zal proberen om een foto op de computer te krijgen, ik weet namelijk niet precies hoe dat moet  :blush:
Anders kan ik het altijd nog vanavond aan mijn vader vragen.

Parkieten-Freak

Hoe zijn de uitwerpselen van dit vogeltje?
Eet hij goed?


Sonja

Hoi Gillian,

Om eerlijk te zijn, begrijp ik het niet helemaal.
In je eerste berichtje schrijf je verschillende dingen: nl., dat je je parkietje de hele dag bol zit, en daaronder schrijf je dat hij de hele dag al levendig is, af en toe rond vliegt in de kooi en een hoop herrie maakt. :huh:
Dit is wel een beetje tegenstrijdig, vind ik.
Je parkiet heeft ook wat tijd nodig om te wennen, dus ik zou hem wat meer tijd geven, en hem toch goed in het oog houden. ;)

Groetjes, Sonja.

Chantalleke

Hoi Gillian,

Zoals ik gisteren al zei, en Sonja nu ook zegt, je parkietjes moeten sowiezo heel erg wennen aan alles. Een nieuw huis, nieuwe mensen om zich heen, misschien wel ander eten, enz. En het ene parkietje voelt zich sneller op zijn gemak tussen al dat nieuws dan de andere.

Zolang je parkietje niet 24 uur per dag zielig weggedoken zit, maar ook gewoon af en toe geluidjes maakt, een beetje de kooi gaat verkennen en wat vooral belangrijk is, af en toe wat eet en drinkt en geen waterige poepjes heeft, denk ik dat je parkietje gewoon nog wat meer tijd nodig heeft om aan alle nieuwe dingen die hij/zij ziet en hoort te wennen!

Je zult ook zien als je vriendjes straks wat langer bij je zijn jij ze ook beter gaat begrijpen. Houdt ze gewoon goed in de gaten.

Veel succes!
Chantal

gillian

#12
Hij heeft zijn eetbakjes nog niet gevonden volgens mij maar hij eet al wel van krachers.
En dat over bol zitten bedoel ik dat wanneer die op z'n stok zit, zit ie bol, maar hij vliegt ook gewoon door de kooi en maakt geluid.

Maar er is dus niks aan de hand, en hij moet gewoon wennen.

Bedankt voor de reacties!