Nieuw Parkietje kopen (hobbykweker omg. Westland. Midden-Delfland, Delft?)

Gestart door Suuuus, september 17, 2007, 19:44:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Suuuus

Heyy... :)
Ik wil binnenkort een nieuw parkietje kopen. Nou las ik op dit forum dat je een parkietje het beste bij een hobbykweker kan kopen, maar ik weet geen hobbykwekers.
Weet 1 van jullie misschien een hobbykweker in de omgeving Westland. Midden-Delfland, Delft?

Titel aangepast. Gr. Ingrid

Deniese

ik heb mijn parkietje uit rijswijk, in het sion( ik weet niet of je dat kent?) daar zit een kweker/ dierenwinkel die ze zelf kweekt( pakieten en papagaaien dacht ik). het heet 4animals.

Caradow

NOOIT bij 4animals een dier aanschaffen!

Deze zaak verkoopt heel vaak zieke dieren. Deze zaak staat zeer slecht bekend onder de liefhebbers. Vooral ziektes waar papegaaien door sterven, maar waar grasparkietjes drager van kunnen zijn, steken de kop op bij liefhebbers die DAAR een vogel gekocht hebben!

Beslist niet doen!

Deniese

 :o dit wist ik zo erg niet! nu weet ik ook zeker als ik er nog 1 bij neem dat ik ehm niet daar ga halen(A) gelukkig is er met mijne niets mis  :o

srry voor de verkeerde info :'(

Caradow

Geeft niet Deniese, ik reageerde misschien een beetje fel ;)
Gelukkig is jou parkietje gewoon gezond :)

Maar pas op de diverse vogelfora komt men erachter dat er ene aantal zaken in Nederland vet op de zwarte lijst staan wat kromsnavels betreft. Meestal is het dan al te laat, doordat men een vogel verloren heeft en dan op internet gaat rondkijken.
het probleem is dat de mensen in die zaken aan de ene kant wel kennis hebben en heel kundig overkomen. Dat ze de boel echter vaak bedonderen is een ander probleem. Helaas word er ook door deze zaken flink geadverteerd op sites asl Marktplaats en helaas kan men daar ook niets aan doen.

Er komen natuurlijk ook wel gezonde dieren vandaan anders zou men de zaak wel op kunnen doeken, maar helaas zijn er veel te veel gevallen bekend, waar zieke vogels verkocht worden en je als klant het nakijken hebt. Het gaat (maar dan hebje het over de grote papegaaien) zelfs zo ver dat er artsen zijn die hieraan meewerken en onterecht een gezondheidsverklaring afgeven.

Caviaplanet

Ik ben 1 keer in die winkel gaan kijken. Zou er ook geen parkiet aanschaffen. Ze zitten in aquariumbakken zonder stokken dus allemaal op de grond. Ik koop het liefst een parkiet die parmantig met een mooi verenpak op een stok zit, dan weet je in ieder geval dat het geen kneusje is.
Groetjes
Jolanda

Caviaplanet

Oja, wat ik nog wilde zeggen, op de Oude Haagweg in Den Haag zit de Vogelkelder, daar zien ze er wel goed uit.
Groetjes
Jolanda

Caradow

Hmm de Vogelkelder...waar ken ik die naam van...

grapje! ik plaag maar omdat onze eigen Meltjuh daar werkt ;)
De Vogelkelder in Den Haag is een prima zaak. Zelfs een bezoekje waard zonder de bedoeling om iets te kopen.. niet dat je dat lukt hoor, om daar met lege handen te vertrekken...


roha


Siempke


Suuuus

Citaat van: Caradow op september 17, 2007, 21:14:28
NOOIT bij 4animals een dier aanschaffen!

Deze zaak verkoopt heel vaak zieke dieren. Deze zaak staat zeer slecht bekend onder de liefhebbers. Vooral ziektes waar papegaaien door sterven, maar waar grasparkietjes drager van kunnen zijn, steken de kop op bij liefhebbers die DAAR een vogel gekocht hebben!

Beslist niet doen!

Mijn vorige parkietje had ik daar gekocht en die is donderdag overleden en hij was pas 10 mnd echt raar. En ik lees allemaal negatieve dingen over 4 animals op internet dus ik was daarom niet meer van plan hem daar te kopen.

Caradow

Helaas ben jij een van de vele met die ervaring... Tuurlijk, bij elke kweker of dierenwinkel waar je koopt kun je de pech hebben dat de vogel veel te jong overlijdt, maar helaas is dat bij oa 4animals vaker het geval.
Zo ook bij Dennis Papegaaien in Den Haag en Den Ilp (om ze dan maar even te noemen...)

Suuuus

Misschien dat ik dan maar naar de Vogelkelder ga. Daar wordt wel positief over gesproken.
Hoe duur zijn ze daar? En hoe jong ongeveer?

Siempke

Citaat van: Siempke op september 18, 2007, 17:20:03
hoever is het van Eindhoven [ Acht ] ongeveer naar Denhaag ?
is er iemand die dat weet?
Alvast bedankt  :)

Caradow

Gebruik een routeplanner en je krijgt de exacte reistijd te zien ;)

roha

De exacte prijs weet ik ook niet, maar reken op ergens tussen de 10 en de 20 euro.
Mischien kun je even bellen van te voren met de Vogelkelder, dan kunnen ze je dat wel vertellen.
Maar als je daar bent, neem je waarschijnlijk niet alleen een parkietje mee. Of een PB naar Meltjuh, die weet dat vast ook wel.
En wat al gezegd is over het bezoeken van de Vogelkelder:
Bij ons lukt het in ieder geval nooit om alleen dat mee te nemen, waar we eigenlijk voor naar de Vogelkelder gaan. We zijn daar ook nooit maar eventjes...

Caradow

Ik dacht dat grasjes 19,50 waren en in de regenboogkleurslag 22,50
(vorig jaar oktober)

De leeftijd is minimaal 6/8 weken en ouder...

Spiegel

Citaat van: Caradow op september 19, 2007, 00:12:11
Ik dacht dat grasjes 19,50 waren en in de regenboogkleurslag 22,50
(vorig jaar oktober)

De leeftijd is minimaal 6/8 weken en ouder...


Het hart breekt mij als ik parkietjes op Marktplaats zie staan.
Net weer een advertentie, drie weken oud, met de hand voeden.

Waarom fokken zulke mensen uberhaupt met vogeltjes, als ze de verzorging niet aan kunnen.

Rotterdam is voor mij te ver om de vogeltjes te halen, anders waren ze hier welkom.

IngridS

Hallo allemaal, zelf woon ik in Delft, maar wij zijn helemaal fan van Henk van Os uit Ridderkerk.
Heleboel mooie vogels heeft hij daar.