2de parkietje

Gestart door Isis, september 15, 2007, 09:44:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Isis

Ik zit er over te denken om er een parkietje voor Isis bij te kopen, maar ik heb daar wel een paar vraagjes over:
-Ik heb gelezen dat je parkietjes het beste bij een kweker kan kopen, maar waar zijn er kwekers en welke zijn   goed?
-Hoe kan je zorgen dat je een beetje goede match koopt?
- kan je het beste de parkietjes meteen bij elkaar zetten of mot je de nieuwe eerst appart laten wennen?

(ik ga een grotere kooi kopen dus dan heb ik 2 kooitjes, maar ik wel ze wel samen zetten.)

groetjes

karin v h

Hallo Isis,

Hier is al vrij veel overgeschreven op het forum je zou je vragen ook eens bij de zoekfunctie kunnen opzoeken.
Ik zal er een paar beantwoorden.
Waar heb je de eerste parkiet gekocht - kun je daar de tweede ook niet kopen.

Je weet nooit of je een goede match hebt dat is altijd afwachten. Als je op het forum rondkijkt zul je daar ook de verhalen van vinden.
En je moet nooit je parkietjes meteen bij elkaar zetten. Zet hem 2 weken in een andere kooi en kijk eens hoe ze op elkaar reageren maar hier is ook al het nodige over geschreven.
Als je nog andere vragen hebt horen we het graag of als je er niet uitkomt.
Succes.
Groetjes karin

Isis

Isis heb ik bij de dierenwinkel gekocht, maar daar kortwieken ze en de parkietjes zien er niet altijd gezond uit.
Dus daar wou ik mijn tweede parkietje liever niet kopen.

karin v h

Misschien als je een oproep plaatst bij de mededelingen en hier ook je woonplaats vermeldt dan weet iemand misschien wel een goede kweker bij jou in de buurt.
Is er net een andere dierenwinkel?
Groetjes karin

Isis

Hoe kan ik het risco dat 2 parkietjes elkaar ziek maken zo klein mogelijk houden?

Heeft iemand misschien nog een 2e hands kooi waar twee parkietjes in kunnen?

Isis

het geslacht van Isis is nogg steeds onduidelijk, maar de meeste mensen denken dat het een popje is. Mijn vraag wat voor een geslacht parkietje kan ik het best kopen.

Caradow

Jou Isis is een popje, in principe kun je beide geslachten daar naast zetten. Heel soms willen 2 popjes wel eens problemen geven geven maar meestal gaat dat gewoon goed.

Milo-Pixel

als je ooit misschien nog kleintjes wil zou je speciaal voor een mannetje kunnen kiezen, maar het maakt verder niet uit. ik heb mijn parkieten bij deze kweker vandaan, zeker een aanrader! :www.parkieten.prachtdier.nl

groetjes, Marit

Isis

Hoe groot moet een kooi voor 2 parkietjes minimaal zijn? :-\

Hoopsiepoops

Citaat van: Isis op september 18, 2007, 17:01:30
Hoe groot moet een kooi voor 2 parkietjes minimaal zijn? :-\
Zou ik ook wel willen weten, want als ik mijn 2de parkiet krijg, heb ik een aparte kooi nodig dus koop ik gelijk de goeie grote voor als ze samen in de kooi gaan ;)

Caradow

Tja, wat is minimaal... Hoe groter hoe beter een kooi kan nooit te groot zijn.

Ik vind zelf dat het minimaal wel 60x35x55 moet zijn (lxbxh) Daarnaast vind ik dan dat de vogels ook regelmatig los moeten mogen vliegen. Kan dit niet, dan zou ik eerder aan het type kamervoliere denken.

Isis

ze kunne regelmatig los vliegen hoor. dat is geen punt. Dan ga ik nu maar eer op kooien jacht :P

Caradow

Succes!
Houd je er rekening mee dat horizontale spijlen de voorkeur hebben? ;)

Isis


Isis

De meeste kooien hebben spijlen horizontaal aan de brede kant en verticaal aan de andere kant.
Is dit ook goed?

Caradow


Isis

#16
Hier nog even een foto van het parkietje dat ik woensdag ga ophalen :-* (hij is nu in zijn jeugdrui)

Het plaatsen van foto's is alleen toegestaan indien het een vraag verduidelijkt. Wil je je parkietje showen dan kun je foto's plaatsen in de daarvoor bestemde fotoalbums. Gr. Ingrid


[verwijderd door de beheerder]

Isis

ik heb vanochtend een mooie kooi gekocht er is wel een nadeel de bovenkant is gedeeltelijk van plastic, maar voor de rest ziet hij er goed uit.
Maar ik vroeg me nu dus af kan ik het beste mijn parkiet er nu alvast in doen of moet ik als eerste de nieuwe parkiet er in doen? Welke moet als eerst wennen?

Mars

Als je van plan bent eerst beide parkietjes apart te houden, dan zou ik persoonlijk de nieuwe in de nieuwe kooi zetten. Je oude parkietje is al gewend aan jouw huis en kan zich daardoor eerder thuis voelen in de nieuwe kooi. Als je je nieuwe parkietje eerst laat wennen in een andere kooi en daarna als hij eenmaal een beetje gewend is, overzet naar de grote dan moet hij weer zo wennen. Persoonlijk zou ik dus deze volgorde aan houden.

Zelf heb ik altijd de nieuwe parkietjes al vrij snel bij de andere gezet, in ieder geval als ik overdag thuis was: ik merkte dat ze zich sneller thuis voelden bij een ander in de kooi dan alleen in een losse kooi. Natuurlijk ligt dat ook een beetje aan de situatie: als het niet meteen klikt, dan moet je even een wat langere kennismakingsperiode instellen. Voor het tammaken zou ik het zeker niet laten: een parkietje dat zich snel thuis voelt is makkelijker tam te maken, dan eentje die wat onwennig en eenzaam is. En de andere parkiet kan een voorbeeld zijn.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

hillie

hoi,

wij hadden ook eerst een nieuw parkietje apart gedaan.
maar omdat die daar uit kon ontsnappen hebben we hem gelijk bij de andere gedaan.
en dat gaat prima hoor.
ze maken elkaar niet af.


groeten hilde