3 blokken 2 setjes maken ruzie over 1 en het zelfde blok, wat nu ?

Gestart door peter1980, september 12, 2007, 18:30:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

peter1980

Hi allemaal,

Sorry dat ik weer een topic moet beginnen want kan het namelijk niet vinden op deze site of internet.
Ik heb dus 4 parkieten, allemaal meer dan 1 jaar oud. En heb dus 3 blokken rond mijn kooi hangen, het is een vrij grote kooi.
Maar ze maken nu continue ruzie om 1 en het zelfde blok? Gaat dit over? Of blijven ze ruzie maken.
Soms gaat het eene popje in het blok en soms het andere, en als de eene het van de ander ziet, wordt ze gek ;(
Wat nu ?? heeft iemand een tip ?

Groetjes,

Peter

Safrena

Hey Peter

Een vierde blok erbij hangen, kan een oplossing brengen ;)

Vele groetjes

peter1980

Mijn hele kooi wordt dan een grote blok :) Is er geen andere optie ???
thanks

Parkieten-Freak

Misschien helpt het om het populaire blok weg te halen en op een andere plaats in de volière op te hangen?


Sonja

Of misschien is de kooi toch niet groot genoeg en zit daar (een deel van) het probleem?

Want hoe groot is "vrij groot" precies?

Groetjes, Sonja.

Mars

Als ik het zo lees, Dan denk ik ook aan Sonja's reactie. Het is over het algemeen niet aan te raden twee koppels in 1 kooi te laten broeden. Tenzij je een (binnenhuis)volliere hebt, ofzo.

Ik zou dus de voorkeur geven aan een tweede kooi. Daarmee voorkom je ook dat er bijvoorbeeld jaloersie optreedt en de popjes door gebrek aan ruimte elkaars jongen gaan lastig vallen.

Overigens, als je wel de ruimte hebt... Het gebeurt vaker in vollieres dat twee poppen om een nestkastje vechten en dan met de uitkomst vrede krijgen. Dat kan er wreed aan toe gaan.

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

peter1980

Vandaag heb ik de setjes uit elkaar gehaald, de rust is terug gekeerd. Bedankt voor de tip.

Groeten