Gijsje overleden.

Gestart door Danielle, september 10, 2007, 18:09:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Danielle

Hallo allemaal,

Ik heb gister een heel erg vermoeide emotionele dag gehad. Wat er gister is gebeurd kan ik nog geen plek geven en ik krijg er nog steeds de rillingen en tranen van. Ik heb geen idee of ik het ooit kan verwerken.
Er is echt iets ontzettend erg gebeurd en ik voel me er nogal schuldig over. Gijsje had dit ook niet verdiend.
Ik ben gister op Gijsje gestapt met mijn voeten. Ik ben hierna helemaal hysterisch geworden en ben ook een heel deel kwijt geraakt. Ik kan me bijvoorbeeld niet meer herinneren dat ik haar heb opgepakt, maar ook vrij snel weer los liet omdat ik er blijkbaar van schrok. Ze zat helemaal onder het bloed, wat ik me ook niet meer herinner. Hierna weet ik het weer, mijn vriend droeg haar meteen naar de keuken toe, ik vroeg vrij snel of ze nog leefde. In het begin zag ik haar nog een beetje bewegen, maar 2 seconden later was ze al dood, gelukkig maar. Na een half uur durfde ik pas te gaan kijken, omdat ik het nog steeds niet geloofde dat ze dood was.
Ik heb een verhaaltje over d'r geschreven, hoe mijn lieve Gijsje was.

Hallo lief, klein, eigenzinnig vogeltje,
Ik weet nog goed dat ik je voor het eerst bekeek,
Oh wat zat je meteen braaf op mijn vinger met je grote oogjes naar ons te kijken.
Ja ik vond je meteen erg mooi en je mocht daarom meteen ons vogeltje worden.
Vanaf het begin liet je al merken dat je lekker eigenzinnig was en alleen iets deed als je er zelf ook zin in had.
Toch kon je het niet laten om meteen verleidt te worden van een knuffel en bleef ook later hier nog vaak van genieten.
Alleen naar je baasjes luisterde je, kwamen er andere mensen dan liet je merken dat je echt niet zo maar op een vinger ging stappen,
dan ging je altijd flink 'scheld' geluidjes maken en van je af bijten, ja Gijsje pik pik werd je dan wel eens genoemd.
Wat was het toch altijd grappig dat je antwoord gaf op onze kus-geluidjes,
je kon deze ook zo goed nadoen en een plezier dat je daar in had, dit  spelletje kon nooit lang genoeg voor je duren. 
In het begin was je lekker speels en fladderde graag naar alle moeilijke plekjes toe.
Alleen besloot je op een gegeven moment dat er nog maar twee belangrijke plekjes waren en dat was je kooi en je mensenvriendjes.
Zo kwam het dat je bijna niet meer ging fladderen, want ja jij deed alleen waar jij zin in had.
Wij vonden het wel jammer dat je niet meer wou fladderen, daarom kreeg je ook een vriendinnetje,
zodat je lekker kon spelen. Het duurde even voordat je hier blij mee was.
Ja die Sammie, dat is ook een snelle ondeugende vogel en af en toe zag ik je gewoon denken
van laat mij toch gewoon rustig op mijn plekje zitten. Maar je vond het erg leuk om veel kusjes te krijgen en gezelschap in je kooi te hebben,
ja daar genoot je wel van. Buiten de kooi ging je je echter verstoppen, zodat die ondeugd van een Sammie je niet kon zien en jij gewoon kon genieten van een rustig plekje.
Ja deed je dat maar niet, zo vaak dachten wij nog oh wat moeten we oppassen voor dat kleine vogeltje op de grond.
Ja, je wou altijd lekker dicht bij je mensenvriendjes zijn. Bij onze voeten voelde je je veilig, konden we je maar uitleggen,
dat onze voeten je veel verdriet konden doen. Nee, jij vond alles aan ons veilig en vertrouwde ons ook op alles.
Je waggelde altijd gezellig achter ons aan. Gelukkig heb je niet hoeven te merken dat de in jouw ogen veilige voeten,
toch niet zo veilig waren..
Ik zal je nooit vergeten lieve kleine eigenzinnige Gijsje!


Parkieten-Freak

O jee, Danielle wat ontzettend naar en triest is dit, ik schrik er van. :'(
Ik kan me voorstellen dat je helemaal van de kaart bent en niet alles precies meer weet. Heel naar dat jou dit moet overkomen.
Gelukkig is Gijsje verder lijden bespaard gebleven, hij heeft het waarschijnlijk niet eens gevoeld.
Ik wens je heel veel sterkte met het verwerken van deze droevige gebeurtenis. :(
Groetjes,
Anneke




Chicowen

Ik heb hier geen woorden voor... Wat verschrikkelijk  :'(
Ik snap dat je helemaal in de war was en niet alles meer kunt herinneren.
Gelukkig heeft Gijsje niet hoeven lijden.

Heel veel sterkte met het verwerken van dit verdriet...

Liefs!
snavelkusjes van Chico, Pucky, Fender, Noukie, Junior en Kiki!
Dag lieve Zipper en Yno, we zullen jullie niet vergeten.

Fenixjuh

wat verschrikkelijk  :o
heel veel sterkte!!!!!!!

Milo-Pixel

wat erg voor je..

veel succes met het verwerken ..

groetjes, Marit

regina

ook namens mij heel veel sterkte met het verwerken hiervan!!
dikke knuf!

Sonja

Oh Danielle....wat ontzettend erg... :o :'(

Ik kan me heel goed voorstellen wat een nachtmerrie dit voor je is... :(

Heel veel sterkte met het verwerken van dit alles...

Groetjes, Sonja.

Idske

Ook ik heb hier geen woorden voor.
Wat ontzettend erg dit... :'( :'(

Heel veel sterkte met het verlies van Gijsje.

Groetjes Idske
Klein lief babbelend verenbaaltje. Rust zacht!

Ingrid

Jee Danielle, wat een nachtmerrie! Heel veel sterkte met het verwerken van deze tragische gebeurtenis en het verlies van Gijsje  :(

Annika

Kippevel en zoals Sonja al zegt : een nachtmerrie voor jou.
Heel veel sterkte gewenst met dit tragische verlies.

Groetjes Annika

Tjipie lover

Heel veel sterkte meid.

Groeten Ank.

NaOmi_W


miekie

Ach lieverd. Ik ken je dan wel niet, maar vind het wel heel vreselijk voor je. Wil je veel sterkte wensen bij het verwerken van dit grote verdriet.
Miekie

Danielle

Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor de lieve, begripvolle berichtjes. Dat doet me erg goed.
De tranen blijven over mijn wangen lopen, maar dit heeft denk ik wel een tijd nodig om te verwerken.
Met Sammie gaat het gelukkig wel goed. Ze trekt nu heel veel op met mijn twee valkjes en wordt daar gelukkig niet weggestuurd.
In de kooi is ze wel wat rustiger, maar ze kwekt gelukkig nog vrolijk.

Groetjes Danielle

Sanne

Ow wat vreselijk voor je :(
Heel veel sterkte met dit enorme verlies...

karin v h

Ik schrik van dit verhaal. :o
Ik wens jou heel veel sterkte toe.
Groetjes karin

Kleintjes

Jeetje meis,

veel sterkte met dit onverwachte verlies van Gijsje.
Namens ons 6jes heel veel sterkte gewenst.

Groetjes, sterkte en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Siempke

Een nachtmerrie  :'(
Veel sterkte  :'( :(


Gr. Simone

Caradow

Ow Danielle wat vreselijk...
Dat is toch wel een van de meest vreselijke dingen die je kan overkomen...

Heel veel sterkte de komende tijd, het zal nog wel even duren voor je het een plaatsje kunt geven en het kan verwerken.

Een hele dikke knuffel van mij en de hele bende hier..

Liefs, Renate

Cheryl87

Wat een nachtmerrie is dat geweest en is het nog!
Voel je niet schuldig he! En neem je tijd om dit te verwerken...

Heel veel sterkte!