Broedblok als schuilplaats

Gestart door Stefan, september 06, 2007, 15:43:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stefan

Ik heb mijn broedblok nog hangen.  Broedperiode is wellicht voorbij tot lente 2008 maar ik merk dat mijn popje telkens als ik langskom snel haar broedblok inkruipt. ( ter info : heeft nog geen eitjes gelegd in haar leven maw de broedblok hangt er nog maar een week )
Zien de popjes een broedhok ook als vluchtoord ?

Caradow

Dat kan, Coco hier heeft dat ook de afgelopen maanden heel erg gedaan. Maar dan niet voor ons, maar voor onze andere dame. Ze heeft bijna de hele zomer apart gezeten (haar vrije keuze) vanwege haar problemen en ze heeft hierbij heel veel gebruik gemaakt van het blok, om te slapen, om te knagen om te vluchten. Ze had het er heel erg naar haar zin.
Je moet er wel rekening mee houden dat als je het blok laat hangen, dat de kans wel degelijk aanwezig is dat er alsnog broedneiging komt. Je zult dan extra maatregelen moeten nemen om het nestje tot een goed einde te brengen.

***anita***

oke... ??? mijn parkieten gaan niet in de broedblok maar die van jouw juist wel... :P 8)
als ik jou was zal ik de broedblok uit de kooi halen...
en als je hem dan de volgende jaar weer in hangt(2008) is die het dan vergeten...en niet de hele tijd en gaan!!!
tenminste dat DENK ik...
succes!!!  ;) ;) ;) ;) ;)