een paar vragen over mijn parkieten, popjes beide in blok geweest

Gestart door peter1980, september 04, 2007, 17:24:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

peter1980

Hallo Parkietenfreaks,

Ik volg deze website en forum al een flinke tijd, en heb mij zelf goed ingelezen, maar nu heb ik dus eindelijk een paar vragen die ik niet goed kan terug vinden op deze website of op het internet.
Ik heb 4 super grasparkieten ( allemaal rond 1 jaar ), ze hebben een aantal maanden geleden al koppeltjes gevormd, en lopen heel de dag te zoenen en de mannetjes geven af en toe eten aan de popjes. Ik heb een redelijke kooi van 1.5 meter hoog en 1 meter diep en 1 meter breed, er hangen twee blokken 1 binnen in de kooi en 1 buiten de kooi, nu gaat 1 van mijn popjes af en toe het blok in, maar nu vandaag ging ook mijn andere popje het zelfde blok in, wel niet de zelfde tijd, maar zal dit wel goed gaan, want ik zal het juist zo leuk vinden als ze kleintjes krijgen?
De twee paartjes hebben ook wel regelmatig ruzie sinds ze koppeltjes hebben gevormd, is dit allemaal oke???
En mijn laatste vraag volgende jaar ga ik emigeren naar het land van de herkomst van de grasparkiet, australie, wie weet hoe ik ze hier op kan voorbereiden op deze lange vermoeiende reis???

Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest en hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden.

Alvast bedankt en ga vooral zo door met deze super website !!!

Caradow

Vraag: Waarom heb je blokken hangen? Heb je de bedoeling om te kweken?

Het is altijd van belang wanneer je plannen hebt om te kweken om 1 blok meer neer te hange dan je koppeltjes hebt, om zo ruime keuze te boeden aan de poppen welk blok ze willen. Wanneer ze beide voor hetzelfde blok gaan, zullen de dames erom vechten wie het beste blok krijgt.

Wanneer je wilt emigreren met je vogels, zul je eerst de nodige papieren moete halen. Zo moeten ze gezondheidsverklaringen hebben en moet je (dacht ik) ook ene vergunning hebben om de vogels uit te voeren. Echt voorbereiden kun je ze niet.. het is een lange vermoeiende reis. Voor de voorbereidingen.

Je zou het best even bij de Ambassade van Australie navragen hoe het precies zit, binnen de EU schijnt een gezondheidsverklaring voldoende te zijn, maar buiten de EU weet ik het helemaal niet... Mogelijk dat je nog met quarantaines te maken krijgt mogelijk hier of in Australie... Zorg dat je 100% zekerheid hebt over de te vlgen stappen, als er ook maar iets niet klopt, zit jij straks aan de andere kant van de wereld en je vogels nog hier...

peter1980

bedankt voor het antwoorden van mijn vragen. Ik heb blokken opgehangen omdat ik graag wou kweken met mijn parkieten.
Ik had namelijk gelezen als je 2 koppels hebt dat je ook twee blokken moet ophangen, en je moet ze op de zelfde hoogte hangen, maar dit klopt dus eigenlijk niet ? Dus ik moet er eigenlijk nog 1 extra bij hangen om vechten te voorkomen ?

Caradow

beter van wel, dan nog kunnen ze gana vechten omdat ze beide hetzelfde blok willen. die gevechten kunnen meevallen, mar ook behoorlijk pittig zijn...

Zorg ook dat je popjes minimaal ene jaar oud zijn, anders kun je ook nog problemen krijgen met de nestjes.

Safrena

Hey Peter

Welkom op het forum

Hier op de site bij het artikel over broeden, staat ook vermeld dat je altijd beter een of twee broedblokken meer hangt dan koppels. Wel kun je ze inderdaad het beste allemaal op gelijke hoogte hangen.

Als je wil imigeren, lijkt me dit zeker niet gemakkelijk en heel stresvol voor je parkietjes. Het is nog maar de vraag of ze zo een stresserende reis overleven. Zeker als je met het vliegtuig gaat. Het lawaai en die druk alleen al  :-\

Vele groetjes