aan kooi hangen

Gestart door klikkie, september 02, 2007, 10:25:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

klikkie

hoi

wat ik nu zal zeggen zal misschien een beetje vreemd klinken, maar dat is het ook. Ik zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen. Ik weet dat parkieten graag klimmen en graag aan de tralies van hun kooi hangen. Mijn 2 parkietjes doen dat dan ook heel graag, maar ik weet niet of het wel normaal is als Tinky aan de kooi blijft 'plakken'. Hij doet het enkel 's avonds, wanneer het half donker is en hun doek nog niet op het kooitje ligt. Dan gebeurt het soms dat Tinky helemaal vanboven aan de kooi, telkens op hetzelfde plekje en aan dezelfde kant, aan de kooi hangt. Maar het is niet normaal aan de kooi hangen. Hij klampt zijn poten vast aan de tralies en ook zijn bek. Dan kijkt hij stokstijf voor zich,met zijn ogen wijdopen. Het enige wat hij doet is rustig ademen en met zijn ogen knipperen. Op dat moment kan je hem ook zachtjes aaien aan zijn buikje, terwijl hij dat anders nooit zou toestaan. Dan kijkt hij gewoon even naar beneden. Het is heel erg raar. net alsof hij in een soort 'trance' zit. Het duurt soms heel erg lang, soms een kwartier, soms een halfuurtje. En wanneer ik er dan hun nachtdoek op leg, dan blijft hij nog even hangen en daarna gaat hij op zijn schommeltje zitten.

Ik weet niet welk soort gedrag dit is, ik heb het ook nog nooit in parkietenboeken zien staan, dus dacht ik dat jullie misschien raad wisten?

groetjes Lien

au

Hoi Lien,

Bungel en Quibus doen dit 's avonds ook wel eens. Dan hangen ze naast elkaar te dutten. Ik geloof dat het gewoon een dutje doen is. Dus ik denk dat je je er in ieder geval niet druk over hoeft te maken.

Als het toch iets anders is, dan moet iemand me maar snel verbeteren ;)

Groetjes,
au

Milo-Pixel

pixel doet precies het zelfde. ik geloof dat het gewoon slapen is.. alleen bij pixel is het na 10 minuten genoeg en slaapt ze verder op de stok waar milo ook zit. volgens mij niks om zorgen over te maken hoor.

klikkie

een dutje? Met hun ogen wijd open? Lijkt me nogal onwaarschijnlijk, maar het kan natuuurlijk.
Bedankt voor de snelle reactie!

NaOmi_W

Toevallig had ik dat onlangs ook :P

Bekijk dit topic maar:

http://forum.parkietenweb.nl/index.php?topic=15025.0

De beschrijving van hoe ze hangt, is niet zo uitgebreid als de jouwe, maar bij deze: het is hetzelfde :P