Ruzie Onder Mannetjes

Gestart door tom en jerry, juli 24, 2005, 11:11:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

tom en jerry

hoi allemaal,

Ik heb sinds kort (2weken) een parkietje gekocht, dit is een mannetje en heet jerry. Ik heb hem al los laten vliegen en hij is heel lief.
Nu heb ik gisteren een nieuwe parkiet erbij gekocht(ook een mannetje, ze zeiden in de winkel dat het een vrouwtje was  :( ) en heb ze meteen bij mekaar in de kooi gezet.

Het probleem is nu dat de nieuwe parkiet  (tom) de oude steeds bijt en dat ze mekaar de hele tijd uitlokken en niet lief voor mekaar zijn....

Worden ze nog maatjes of kan ik het vergeten? Kan iemand mij misschien helpen?

Bedankt alvast

Groetjes Anita

Parkieten-Freak

Dit komt vaker voor en het is meteen de reden dat je een nieuwe parkiet eigenlijk de eerste weken in een aparte kooi moet onderbrengen.

Tip voor het geval je geen 2e kooi hebt:

Richt de kooi eens anders in, zodat het voor je eerste parkietje ook weer "nieuw" is.
Succes!


tom en jerry

Bedankt voor de tip. Ik ga de kooi eens anders inrichten en als ze mekaar echt gaan verwonden ofzo moet ik ze maar uit mekaar halen maar hoop dat het vanzelf overgaat!

Gr Anita

Parkieten-Freak

Ja, ik zou het zeker even goed in de gaten houden.
Het allerbeste zou zijn als je de parkietjes even in aparte kooien kunt zetten, zo kunnen ze aan elkaar wennen.


tom en jerry

Ik was net een beetje rond aant kijken en zag dat de kleur van de neusdop nog kan veranderen. Dus het kan toch zijn dat het misschien 2 vrouwtjes zijn of misschien wel mannetje en vrouwtje.... dat is dus nog afwachten.... Ben eens benieuwd