Ziek

Gestart door Vlindertje, augustus 26, 2007, 19:23:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Vlindertje

Hallo,

Mijn grasparkietje is Tweety ziek.
Eigenlijk is hij vanaf het begin dat ik hem kreeg al niet helemaal in orde.
Hij heeft geen staart (en dus geen goed evenwicht), geen strak verenpak, het lijken net op donsveertjes.

Kwam ik net thuis, lag die helemaal plat op zijn stokje, kwam mijn andere parkiet erbij, viel Tweety van zijn stokje, lag die op de grond op zijn rug te spartelen.
Nou toen heb ik hem weer goed gezet en toen ging die heel raar lopen en springen/fladderen.
En als die op zijn stokje gaat zitten dan valt ie er zo weer af.
En de andere parkiet zit hem de heletijd te pikken enzo dus ik heb hem maar in een ander kooitje op de gang gezet, ik wil het niet zien!

En het ergste, mijn ouders willen niet naar de dierenarts! >:(
Het is echt niet om aan te zien!

Safrena

Hey Vlindertje

Een parkietje dat zo ziek is, is inderdaad niet om aan te zien
Het diertje heeft waarschijnlijk wel pijn ook en zal na een lijdensweg hoogstwaarchijnlijk ook sterven.

Een hele goede oplossing is om toch maar zo snel mogelijk naar een vogelarts te gaan.
Overtuig je moeder ervan dat het echt nodig is.
Het zijn leventje wezentjes die ook gevoelens hebben, en die ook pijn kunnen hebben.

En zoals sommige mensen wel eens als uitvlucht gebruiken, koop je een nieuw dat is goedkoper, wel dat vind ik echt niet kunnen. Mensen gaan toch ook met hun kat die ze dan gratis krijgen naar de dierenarts,dus waarom niet met je grasparkietje

Een grasparkietje is een even volwaardig diertje dan ieder ander en verdient ook even veel zorg en liefde en ja ook medische zorg hoort daarbij.
Ook een grasparkietje is niet zomaar vervangbaar, het heeft ook zijn eigen karkatertje en plekje in het gezin.

Zoals hier iemand heel verstandig zei op het forum, wat ik heel graag even wil herhalen

Er klopt een hartje in het borstkasje van jouw huisdier. In dat hartje is een plaatsje gereserveerd voor jou.

Vele groetjes

Parkieten-Freak

En ik sluit me helemaal aan bij Safrena.

Vlindertje, ik vraag me af waarom jij hier uberhaupt dit berichtje plaatst.
In plaats van weg te lopen en je vogeltje op de gang te zetten, zou je er verstandiger aan doen om voor dit doodzieke diertje te gaan zorgen.


Vlindertje

Ja ik snap het wel.
Maar ik weet ook niet wat ik er zo 1, 2, 3 aan kan doen nu.
Als mijn ouders daar niet heen willen omdat het "maar" een vogel is.
Wat kan ik er dan aan doen?

Maarja laat maar, ik zou het er morgen nog eens met haar over hebben
Bedankt in ieder geval!

Groetjes