ze willen niet spelen

Gestart door sweetyskippy, augustus 26, 2007, 13:46:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sweetyskippy

heeij parkietenfreaks

mijn twee parkietjes (vrouwtjes) willen niet spelen  :(
ze hebben van alles in de kooi maar spelen er niet mee.
ze hebben spiegels, trapjes, belletjes etc.

ohja alleen de schommel vinden ze interessant
zijn ze er soms bang voor ofzow?
ik hoor het graag.

groetjes sweetyskippy

NaOmi_W

Misschien spelen ze er wel mee wanneer je er niet bent, of niet kijkt. Of ze hebben genoeg aan dat schommeltje en elkaar. Zolang ze niet uit verveling zichzelf of elkaar kaal plukken, lijkt me het niet zorgwekkend dat ze niet spelen of niet spelen als je er bij bent.
Bij Ickx dacht ik eerst ook dat hij niet omkeek naar wat ik in zijn kooi had gehangen, maar toch zag ik dat zijn lantaarntje (rechthoek met aan 4 kanten een spiegeltje en een belletje eronder) af en toe van zijn plaats was geschoven, kon zijn omdat hij er weleens tegenaan sloeg bij het heen en weer hoppen. Toch zag ik op de spiegeltjes vlekjes ontstaan... van zijn tongetje dus  :P Later heb ik hem er ook weleens stiekem op betrapt dat hij toch aandacht aan zijn speeltjes besteedde (er aan trekken, tegen de tralies aan slaan enzo). Blijkbaar had hij andere dingen aan zijn hoofd als ik er bij was  ::)

sweetyskippy


DarkWolf

#3
Hoe lang heb jij je parkietjes nu al?
Toen ik Falkor net had, had hij genoeg aan het schommeltje. Dan volgde het belletje en nu speelt hij met zowat alles in zijn kooi (tenzij het iets nieuws is).
Als je je parkieten nog niet heel lang hebt is het vrij normaal, ze kennen al die dingen nog niet. Ze moeten hun kooi nog leren kennen, hun omgeving, hun verzorgers,.... Heb gewoon geduld, er zal uiteindelijk wel eentje de stap naar iets nieuws zetten en de 2e zal dan wel snel volgen ;)

En wat Naomi zegt, vanaf dat Falkor iemand hoort afkomen stopt hij ook met spelen hoor. Dan komt hij aan zijn deurtje zitten wachten, tot iemand hem aandacht geeft en dan hoopt hij dat het deurtje ook open zal gaan :D