is dat normaal?

Gestart door ***anita***, augustus 26, 2007, 11:28:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

***anita***

hoi hoi...
ik heb voor mijn popje eikrachtvoer gekocht zij eet niet heel veel van maar de mannetje wel !
is dat normaal want ik dacht dat die zaad alleen voor de popjes bedoeld is !
en die neusdop is blauw en ik heb ze al 1.5 jaar dus ik weet zeker dat hij een mannetje is! :( :( :(


Much Love Anita!!!

Mars

Eivoer is zowel voor mannen als voor poppen goed. Voor popjes is het tijdens het broeden wel een belangrijke basisstof. Niet alle parkietjes willen het eten. Pas wel op: geef je parkietjes ook niet te veel, want dat is niet goed voor de levertjes. Biedt het bijvoorbeeld om de dag aan in een klein bakje.

Als je zaad geeft van het merk XtraVital dan hoef je geen eivoer bij te geven. Op het forum hier raden we dit zaadmengsel aan omdat het heel gevarieerd is: er zitten veel verschillende zaden in.

Groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Caradow

teveel eivoer is niet goed voor de niertjes ;)

Mars

Je hebt gelijk!

Het is in ieder geval niet goed  :D
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

***anita***

heel erg bedankt...
ik heb een bakkje met eikrachtvoer in de kooi gehangen en ik ga nu meteen uithalen

Caviaplanet

een theelepeltje per dag mag toch?
Groetjes
Jolanda

Sonja

Hoi Jolanda,

Een theelepeltje eivoer per dag is nog teveel.

Het beste kun je zo'n klein snoepbakje geven (wat je tussen de tralies kunt klemmen), en dat niet meer dan 3 keer per week. ;)

Groetjes, Sonja.