Is mijn groene parkiet ziek?

Gestart door cintje, augustus 25, 2007, 18:39:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

cintje

3 weken geeleden hebben wij 2 parkietjes gekocht ,een groene en een blauwe.
De blauwe is zeer levendig eet goed en fluit veel.
Maar de groene zit veel stil op zijn stokje en zijn veertjes staan ook veel meer open dan bij de blauwe. Eten doet hij wel en aan zijn ontlasting is ook niets speciaals te zien. Vanaf vandaag doet hij ook iets raars , hij zit op zijn stokje en waggelt steeds van de ene poot op de andere. Ben dan naar de DA geweest maar die zegt dat er op het eerste zicht niets aan de hand is, en dat het waarschijnlijk stress is , maar dit zou nu toch al moeten weg zijn na 3 weken? Nu moet ik wel zijn ontlasting binnen brengen en dan gaat die dat nakijken. Zijn er nog parkietjes die waggelen van het ene pootje op het andere?

Mars

Hoi,

Ik weet niet wat je bedoelt met het waggelen van het ene op het andere pootje, dus daar kan ik je niet mee helpen. Natuurlijk zijn parkietjes na drie weken nog niet helemaal gewend, maar zeker als ze met zijn tweeen zijn, horen ze niet de hele dag stil te zitten. Jammer dat de dierenarts daar, zo te horen, vrij gemakzuchtig over is. En dat terwijl het zo goed van jou is dat je wel naar de DA bent gegaan!

Probeer anders even een vogelarts te raadplegen als er uit het ontlastingsonderzoek niets komt. Op de site van Parkietenfreak staat een lijst: http://parkietenfreak.nl/a-dierenartsen.php.

Groeten en sterkte (laat even weten wat de dierenarts(en) zeggen),

Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..