Tegen Spiegel Gevlogen

Gestart door astrid, juli 23, 2005, 20:13:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

astrid

Hoi Hoi,

Tommy is vandaag tegen de spiegel aangevlogen en op de grond terecht gekomen. Nu kwam er wat bloed onder zijn neusdop vandaan. Ik ben me dus rot geschrokken. Heb hem goed in de gaten gehouden daarna en gelukkig eet en speelt hij wel gewoon. Hij zit nu wel met z´n oogjes dicht op 2 pootjes te kletsen op z´n stokje. Hij lijkt dus wel in orde, maar waar moet ik echt op letten zodat ik weet dat hij er niets aan over heeft gehouden?

groetjes Astrid, Tommy & Hulkie

Ingrid

Hoi Astrid,

Vervelend dat Tommy tegen de spiegel is gevlogen  :( . Ik hoop dat hij geen hersenschudding heeft. Hieronder de verschijnselen zoals die op de ziektenpagina vermeld staan:

Een hersenschudding kan ontstaan, wanneer een losvliegende vogel in paniek tegen het raam aanvliegt. De vogel vertoont de volgende ziekteverschijnselen:

- Slapte
- Evenwichtsverlies
- Het kopje wordt schuin gehouden, ook bij eventueel rondvliegen
- Geen kracht in vleugeltjes of pootjes
- Stuipjes

Ga een eventuele shock tegen, door de vogel warm en rustig te houden. (Temperatuur ongeveer 30°C) Eventueel kunt u het slachtoffertje in een doos met krantensnippers of handdoeken leggen. Zorg dat er geen waterbakje in de kooi of doos staat, de vogel zou hier in kunnen verdrinken!

Behandeling:

Raadpleeg de dierenarts.

Sterkte en heel veel beterschap!

Groetjes, Ingrid

astrid

Bedankt voor jullie reactie! op dit moment is hij lekker aan het slapen op 1 pootje en met z´n koppie tussen z´n veren zoals hij altijd doet. Ik hou hem goed in de gaten en zodra hij zich anders gaat gedragen dan ga ik gelijk naar de dierenarts. De eerst komende dagen houd ik het kooitje wel dicht, krijgt hij wat extra rust.

groetjes Astrid

Parkieten-Freak

Croky heeft ook ooit een beschadigde neusdop gehad, hij was enorm geschrokken van iets, en vloog pardoes tegen het raam. Het is allemaal goed gekomen, hij kwam met de schrik vrij.
Als je vogeltje nu lekker rustig zit, gegeten heeft en levendig is, denk ik dat het allemaal wel los zal lopen.
Hou hem echter goed in de gaten de komende 24 uur en geef hem rust.
Ook vannacht zou ik even een keer gaan kijken of alles in orde is.

Mocht je zien dat hij vannacht alsnog zwakjes op de bodem van de kooi zit te slapen, of je ziet verschijnselen zoals Ingrid hierboven beschrijft, raadpleeg dan direct de dierenarts!!!
Maar nogmaals: ik denk dat het meevalt. ;)


astrid

Hoi Hoi,

Ik wilde jullie nog even laten weten dat Tommy weer helemaal in orde is!!! Hij kletst al de hele avond de oren van m´n hoofd, is levendig en aanhalig en heeft goed gegeten. Hij heeft Hulkie ook alweer zitten pesten dus ik denk dat het gelukkig allemaal is meegevallen. Bedankt voor jullie snelle reacties!!!

groetjes Astrid, Tommy & Hulkie

Safrena

Hey Astrid

blij te horen dat het met Tommy weer helemaal goed gaat :D


vele groetjes

Ingrid

Hoi Astrid,

Gelukkig dat alles goed gaat met Tommy.

Groetjes, Ingrid

Jojo

Gelukkig gaat het weer goed met je parkietje!
Ik kan me voorstellen dat je flink geschrokken bent, maar ik denk dat je vogel nog meer geschrokken is.
Misschien heeft het 1 voordeel: Meestal gebeurd ze dat geen 2e keer!
Hij weet nu wel waar die spiegel hangt en zal voortaan wel uitkijken!