niet in de kooi

Gestart door -joepiie-, augustus 22, 2007, 15:45:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

-joepiie-

hee parkietenfreaks!
Joepie is er elke dag uit, maar als je hem er dan weer in wil zetten, dan duurt dat een eeuw. Je moet hem dan lokken met een een stukje appel ofzo.
hebben jullie tips hoe ik hem nog kan leren normaal zijn kooi in te krijgen, of is het daar te laat voor??
hij is nu ongeveer 5 maanden nu..
groetjes stephanie

Mikey Mike

Te laat is het natuurlijk nooit  ;)
Je kan het ook donker maken, zodat Joepie wat rustiger word, dan is het wat makkelijker om hem erin te krijgen.
Je kan het zoals je al zegt met een stukje appel of trosgierst op je vinger laten gaan. Dan issie even afgeleid en dan kan hij dooreten op je hand terwijl je hem naar zijn kooitje brengt.  ;D

Ik zou nog even wachten op andere mensen met een idee, want het kan altijd beter  :-X

Marijke/Rocky

Mijn tactiek is inderdaad ook om de kamer donker te maken, dan ziet Rocky het allemaal niet zo goed meer en blijft hij rustig op mijn vinger zitten. Zo kan ik hem dan in zijn hokje zetten. Overdag lukt het ook vaak doordat ik hem een zoen op zijn ruggetje geef en hij zo dan eigenlijk niet weg kan vliegen omdat ik hem dan tegen mijn vinger aanduw ;)

-joepiie-

hee, bedankt voor jullie reacties!
het is echt wel een probleem want het werkt gewoon niet zo, je staat gewoon een uur te modderen om hem in zijn kooi te krijgen!
ik hoop dat er nog meer tips komen??!
en ehmm.. donker maken zal ik een proberen! goed idee!
groetjes!

DarkWolf

Wat is zijn lievelingsspeeltje? Falkor is echt helemaal verliefd op zijn belletje, als ik daar eens tegen sla (zodat het belt) dan komt ie meteen aangevlogen. Soms ook niet, dan neem ik het belletje uit de kooi, ga Falkor halen (onderweg kan hij dan tegen zijn belletje brabbelen) en zo ziet hij niet dat we richting kooi gaan. Dan zet ik hem er in, speel nog een beetje met hem (en het belletje) en doe dan de kooi dicht. Wel oppassen dat hij tijdens het spelen niet terug uit de kooi kruipt :D

-joepiie-

hoi!,
joepies lievelingsspeeltje is zijn schommeltje, maar hij vind het heel leuk maar echt erin mee krijgen lukt niet..
als ik hem er vanavond uit haal ga ik het donker maken eens proberen!
doeg!
groetjes stephanie

Stijn

Probeer het eens met zijn favoriete speeltje en wat trosgierst of appel
Kweet niet of het werkt maar ik kan mijn vogels dichterbij me brengen (niet buiten de kooi) Door een belletje en een stuk trosgierst