Parkiet vliegt steeds weg

Gestart door aischa0070, juli 15, 2005, 17:56:32

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

aischa0070

Beste Allen,


Deze morgen (zoals elke morgend) ververs ik het water, eten, spreek met hen, enz.
Enkel deze morgen komt Kiki naar me toe, maar nadien vliegt Kiki ineens weg.
Wat kan ik doen om Kiki terug te hebben?

Parkieten-Freak

Bericht verplaatst, eigen topic voor Aisha
Gr. PF


Sonja

Hoi Aischa,

Het zou kunnen zijn, dat je parkiet op sommige momenten gewoon even geen zin heeft om bij je te komen zitten, maar liever wil spelen of lekker even rondvliegen.
Je kunt hem dan het beste gewoon even lekker zijn gang laten gaan, tot hij weer uit eigen vrije beweging bij je komt, wat vast wel gaat gebeuren.  ;)
Iets wat je in ieder geval NOOIT moet doen, is je parkiet tot iets dwingen, waar hij zelf geen zin in heeft, dat werkt alleen maar averechts.
Je kunt hem altijd op je hand proberen te lokken met iets lekkers, zoals een stukje trosgierst bv., maar als hij dan niet komt, laat het dan even voor wat het is, en probeer het gewoon later nog een keer.

Groetjes, Sonja.

Chantalleke

Hi Aischa

Wij hebben ook zo'n lekker eigenzinnig beestje. Sjef zit soms maar heel even bij ons en is de rest van de avond druk in de weer met zijn speeltjes. Soms is het voor hem ook een spelletje dat ie wegvliegt. Als je dan naar hem toe loopt vliegt ie als een gek naar de andere kant van de kamer en dan lijkt het net of ie je uit zit te lachen van 'Haha, je kan me lekker toch niet pakken' Sjefke is namelijk gek op 'tikkertje' spelen. Ook als hij druk rond drippelt komt hij op je vingers af en gaat dan rondjes lopen weg van je vingers. Als ik hem dan aangeraakt heb gaat ie juist weer achter mijn vingers aanlopen. Maf of niet?

Maar als Sjef wegvliegt, komt hij vaak ook na een tijdje dan vanzelf weer even bij ons zitten. Je kunt ook proberen je parkietje te lokken met zijn favoriete speeltje en dan met hem gaan spelen als hij bij je komt. Het ene parkietje speelt liever met je, dan dat hij rustig bij je komt zitten is mijn ervaring.

Chantal

aischa0070

Beste allen,

Wonder bij wonder is Kiki terug gekomen ;)
Op een morgend stond ik aan de volière en zag ik ineens een parkiet aan de buitenkant van de kooi en ja het was Kiki, ik kon mijn eigen ogen niet geloven, ik ben enorm blij ;)

Jorijn

Gelukkig dat kiki terug is, Voortaan iets voorzichtiger zijn ;)
Wil je iets met webhosting of een website op het internet? Grote kans dat ik het voor je kan regelen tegen een scherpe prijs. Bekijk mijn website op http://www.jorijn.com