Mijn eerste parkietje! Even een vraagje...

Gestart door Sjanti, augustus 22, 2007, 09:36:15

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sjanti

Ik heb even een vraagje. Ik heb gister een parkietje gekocht van 6 weken oud. Hij is nog heel stilltjes, maar dat lijkt me logisch omdat hij natuurlijk nog even moet wennen aan zijn nieuwe huisje. Maar nu lees ik hier vanalles over het tam maken en dat je de eerste dagen hem niet aan mag raken. Hij zou gaan fladderen als je in de kooi komt met je hand. Nou doet Birdy dat niet. Ik mag al gewoon aan hem zitten al zit ie me dan wel een beetje schuw aan te kijken. Kan het kwaad als ik hem nu al aanraak? Ik wil namelijk echt niet dat ie bang van me gaat worden.  :(


Caradow

hij LIJKT nu al heel tam. Alles is nog nieuw en vanuit zijn angst blijft hij nog heel rustig. Over een paar dagen als hij wat meer aan zijn nieuwe omgeving gewent is is dit waarschijnlijk over en gaat hij wel flink fladderen.

Probeer je aandacht nu vooral te leggen op het tegen hem praten en hem aan je stem te laten wennen. Niet te veel met je hand in de kooi.

David

eeej

ik heb ook twee weken geleden een parkietje gekregen, die was toen ook 6 weekjes.
hij was heel rustig en ik heb hem meteen de volgende dag eruit gehaald (dat moet je niet te vaak doen de eerste dagen) ;)    volgens mij kan het geen kwaad hij is nu al echt eigenwijs aan het worden en nog steeds tam, dus probeer maar eens met je vinger boven z'n pootjes zachtjes te duwen, als het goed is stapt hij dat op je vinger :)   en haal heb dan voorzichtig uit de kooi. geef heb een complimentje en stop hem weer terug :)       als je dat elke dag even doet dan is die zo tam :D

gr David ;D

Mars

Ik zou hem zeker niet meteen uit de kooi halen als hij al wel opstapt. Eenmaal buiten de kooi kan hij angstig gaan vliegen en achter hem aan gaan rennen lijkt mij zeker niet de bedoeling om hem weer in de kooi te krijgen.

Ik vidn zelf dat je parkietjes wel even een paar dagen de tijd moet geven. Zorg er eerst voor dat je zeker weet dat hij zich al redelijk thuis voelt: dat hij al goed eet enz. Dan na een paar dagen kun je voorzichtig eens proberen. Zowel een angstig fladderend parkietje als een stokstijf stil parkietje, zijn beiden signalen dat je parkietje nog heel erg bang is. Doe het rustig aan, hoe moeilijk dat ook is.

Parkietjes die net als die van David meteen tam zijn en netjes op de vinger blijven zitten zijn een uitzondering en ik zou me eerder zorgen gaan maken bij een parkietje dat na twee weken nog steeds erg rustig is en netjes op je vinger blijft zitten, dan bij een parkietje die wat meer zijn eigen weg gaat.

groeten Marcia
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Sjanti

Bedankt voor alle reacties, maar hij doet het inmiddels al erg goed!  ;D Komt uit zichzelf bij me zitten en lekker kroelen en kusjes geven!  :D Heb hem nu pas 3 weekjes, maar hij is al hardstikke tam en heeft ook wel een eigen willetje!  ::) Een voorbeeldig parkietje! Super blij met mijn moppie! :-*