voorstellen en vraag over parkiet

Gestart door AM89, augustus 20, 2007, 22:35:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

AM89

Hallo,
Ik ben 18 jaar,kom uit Noord-Brabant (regio Eindhoven) en wij hebben sinds ongeveer een week een australische grasparkiet.
Het gaat hartstikke goed, hij eet goed, hij baddert af en toe in zijn badje, hij komt steeds makkelijker naar je toe en maakt vrolijke geluidjes. Alleen hij maakt een vreemd geluid en dat is echt iets van de laatste paar dagen. Het lijkt net of hij een huilende pasgeboren baby nadoet. Weet iemand waar dit geluid vandaan komt en wat het betekend? Het lijkt wel alsof hij zich alleen voelt, kan dat? We geven hem echt heel veel aandacht en als je dan je hand uit de kooi haalt maakt hij dat geluid. Dan geef je hem weer even aandacht, maar zodra je je hand uit de kooi haalt doet hij het weer. Op een gegeven moment gaat hij dan rondfladderen en gek doen, zo van: maar ik wil niet steeds stilzitten op je arm/hand. En zodra je je hand dan weer weghaalt, weer dat geluid. Maar ook af en toe gewoon tussendoor, als hij rondfladdert of gewoon op zijn stokje zit. Kan iemand helpen?

nog een vraag van een onervaren parkietenbaasje: na hoeveel tijd kan hij ongeveer los? is een week te vroeg? En hij is deze avond 2 keer door zijn eigen onoplettend vast komen te zitten aan zijn touw en tussen zijn kooi en het badje. Hij raakt dan helemaal overstuur. Hij wil dan echt niet meer op je arm zitten. Daarna komt hij wel weer, maar hoe krijg je hem rustig? We hebben alles nagekeken en dit gebeurt hem nooit?
Alvast bedankt voor evt. antwoorden en excuses voor al mijn vragen.

Parkieten-Freak

Hallo AM89,;
Wanneer je je parkietje los kunt laten vliegen kun je hier lezen:
http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php
Het geluid wat je parkietje maakt, herken ik niet. Wellicht dat iemand anders het herkent.

Het touw waarin je parkietje vast komt te zitten, moet je weghalen. Je kunt een parkiet overigens niet van onoplettenheid betichten: het is geen mens. Een vogel kan bepaalde zaken gewoon niet beredeneren en daardoor bepaalde problemen ook niet oplossen.
Als het probleem met het touw niet meer optreedt, raakt hij ook niet meer overstuur. ;)


AM89

Ok bedankt. Weet iemand anders wat het geluid betekend?? Het klinkt namelijk echt heel erg zielig.

Over het touw: excuses als dat raar klonk. We hebben het touw met de gekleurde blokjes nog eventjes laten hangen om het aan te kijken. Hij klimt er weer vrolijk op en heeft er geen last meer van. Dit was 1 enkele keer. Dus voorlopig blijft hij nog even, mocht het nog een keer zo zijn dan halen we hem weg.

DarkWolf

Is hij zelf uit het touw geraakt of heb je hem moeten helpen/losmaken?
Als je hem hebt moeten helpen zou ik het zeker wegnemen, stel dat je eens niet thuis bent en hij dit weer voor heeft en zichzelf iets aandoet omdat hij zich in alle paniek probeert los te trekken?
Ik ben mijn parkiet ook bijna verloren doordat hij zichzelf bijna had opgehangen, zou niet willen dat je op een dag thuis komt en je parkiet ook zo vind. Niet dat het zo erg was, hij zat eigenlijk gewoon vast in een lus maar als ik later was thuisgekomen denk ik dat hij zichzelf iets had aangedaan door te proberen om los te komen.

Kleintjes

Hoihoi,

dan is er (voor mij tenminste) nog 1 vraagje over dat vastzitten in 't touw: Zat hij vast in 'n lus of met z'n nageltje? Was 't 'n lus: Dan beter of de lus weghalen of 't hele touw. Was 't met 'n nageltje: Dan adviseer ik om 'n mineraalstok te halen zodat de nageltjes afslijten of de nageltjes (als je 't niet zelf kan ga dan naar de dierenarts -vanwege de adertjes in de nagels-) knippen.

Verder wil ook ik je nog welkom heten op dit forum en je veel plezier wensen met je kleine vriendje  :D

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

AM89

Hij zat met zijn pootje vast. Maar het is niet meer gebeurd.
Het geluid wat ik beschreef word echter wel steeds erger. Als je hem even alleen laat of zijn naam roept maakt hij het geluid. Losvliegen was de eerste 2 keren echt komisch, maar gaat nu steeds beter. Hij kan zelfs zelf zijn kooi terugvinden. Maar het geluid gaat maar niet over, al lijkt hij toch echt meer gewend. Piepen en fluiten doet hij ook steeds minder tot eigenlijk niet meer maar dat geluid wat lijkt alsof het een huilende baby is word erger. Terwijl hij juist hartstikke veel aandacht krijgt.

Willemien

 ::) Hoi..
Ik zou wel eens een foto van dat beestje willen zien ..
Hebben jullie een 'echte' baby in huis ? misschien probeerd hij die te immiteren hi hi hi hi maar nee dat is te ver gezocht..
Nee ik weet niet wat dat voor geluid is ..sorry

Wel grappig een unieke parkiet denk ik

Groeten Willemien en het 4 tal waarvan 3 op foto..

roha

Kun je het geluid niet opnemen ofzo?

Moppers

Ik kan me ook geen voorstelling maken van het geluid.

Als hij het geluid maakt, en je geeft hem vervolgens aandacht, zal hij het geluid blijven maken. Parkieten zijn heel slim, dus hij heeft door dat hij dan aandacht krijgt. Als hij vervolgens aandacht wil, maakt hij het geluid, jullie komen aangesneld, en hij heeft wat hij wil. Als je het geluid dus niet prettig vind, doe je er het beste aan het te negeren. Geef hem aandacht als hij het geluid niet maakt.