Parkieten vliegen in de gordijnen

Gestart door ***anita***, augustus 18, 2007, 18:54:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

***anita***

hoi hoi...
ik heb een vraag ...
help me a.u.b telkens als ik mijn parkieten los laat vliegen ze meteen op de gordijnen en ze blijven dan zitten dus ik heb aan alle gordijnen plastictasjes gehangen!!!
nu gaan ze niet meer op zitten alleen mijn moeder is niet zo bij om die tasjes hoe kan ik mijn parkieten afleren????

helppppppppppppp

Bericht verplaatst, titel aangepast.
gr PF


ilona27

hoel lang heb je je parkieten al ?? ofewl hoe veel keer hebben ze los gevlogen??

het is niet zo vreemd dat ze op de gordijnen gaan hoor dit komt vanzelf wel in orde als ze de ruimte voldoende kennen en verkend hebben. het is niet zo eenvoudig om meteen een hele ruimte te verkennen, en zeker de eerste paar vluchten is alles vreemd voor ze nog!

laat ze rustig de ruimte verkennen en je zal merken dat ze op gegeven moment niet meer in de gordijne gaan, maar bijvoorbeeld een lamp of kast of bovenkant van de kooi zoeken om te landen!

geef het een beetje tijd!

ilona

DarkWolf

Ik denk dat je parkieten al een tijdje door de huiskamer vliegen he?
Ik zou die zakjes even laten hangen, ze zullen wel een beter plek vinden uiteindelijk en dan hopen dat ze niet terug voor de gordijnen kiezen.

simpy

Hallo  ***anita***

Dit probleem hebben wij thuis ook een hele lange tijd gehad. (Wij hingen zelfs knuffeltjes in de gordijnen.) Als je zo lang genoeg doorgaat met ze uit de gordijnen jagen, dan houden ze er wel mee op. Het kan wel heel lang duren trouwens, bij ons duurde het zeker een jaar! Nu vliegen ze bijna nooit meer in de gordijnen, heel soms, maar dan is het meestal omdat ze er per ongelijk in kwamen. Want zelfs gordijnen worden saai om in te klimmen weet je.

Heel veel succes er mee!

Groetjes, Simone

veerle

mijn parkietjes kropen ook vaak op de gordijnen maar maakten ze niet kapot dus vond ik het niet erg.

veronika

deze forum werkt traag bij mij oO
naja even weer ontoppic

ja de enige oplossing is volgens mij inderdaad om de gordijnen of zo saai te maken
dat ze er niet meer op vliegen of er iets ophangen dat de vogels afschrikt ^.^
Bij mij deden ze dat ook dus had ik er allemaal belletjes op gehangen die
heel veel lawai maakten als je maar even de gordijntje aanraakt, en nu hebben
de vogels het afgeleerd =]

Safrena

Hey Anita

Hier gaan ze heel zelden ook eens in mijn gordijnen hangen, gewoon om mij lekker uit te dagen hihihi,  maar dat neem ik er zelf voor lief bij. ;D

Geef je parkietjes heel veel variatie en super veel speelgoed buiten de kooi.
Speelgoed dat veel leuker en intersanter is dan de gordijnen.

Geef ze een speeltuin met speeltjes in, een speelboom met veel speeltjes in, hang leuke speeltjes en touwen, ringen enz aan het plafond.
Zekers weten dat ze dit snel veel leuker zullen vinden dan die gordijnen.
Parkieten hebben namelijk uitdagingen nodig, waar ze in kunnen hangen en in kunnen knabbelen en prutsen enz.....

vele groetjes

***anita***

die zakjes hangen al 7 maanden maar telkens als ik ze af haal gaan ze weer op zitten...
en na een tijd denken ze : DIE ZAKJES DOEN TOCH NIKS!!!
en dan gaan ze zelf op zitten ???



Safrena

Hey Anita

Zoals ik al in mijn bovenstaand berichtje heb gezegd

Zorg voor voldoende uitdaging en leuk speelgoed
Wedden als je ze een nieuwe uitdaging geeft, zoals een speeltuin of boom, met speeltjes of daarin allemaal nieuwe speeltje of speeltjes op andere plaatsen hangen, en touw, ringen enz hangen dat ze de gordijnen niet meer zo leuk vinden

Parkietjes hebben nu eenmaal uitdagingen nodig

Vele groetjes

Caviaplanet

Dimitrietje heeft dat ook gedaan toen ze klein was, net als in de planten landen. Ik heb jaar gewoon iedere keer toen er meteen weer uit of vanaf gehaald, ze had al snel door dat het dus geen zin had om daar te gaan zitten.
Succes, ik hoop dat het je lukt het af te leren.
Groetjes
Jolanda