pootje bezeerd

Gestart door marte, augustus 17, 2007, 14:37:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

marte

hallo allemaal

mijn jonge parkietje pip heeft net tijdens een vlieg(-tegen-de-muren) sessie zijn linkerpootje bezeerd. hij steunt er niet op, maar vond het niet erg als ik het aanraakte, en hij maakt wel afentoe een vuistje, met dat pootje, en hij probeert erop te steunen

ik ben geneigd het even aan te kijken, of het zichzelf oplost (omdat het niet acuut pijn lijkt te doen), maar mijn vraag is, kan het kwaad als ik dan bijvoorbeeld pas maandag naar de dierenarts kan?

alvast bedankt voor jullie hulp

marte

ja, daar was ik nog een keer

ik ben maar gewoon naar de dierenarts geweest..die heeft uitgebreid gevoeld, en vind dat er niks gebroken is. ik heb een pijnstiller meegekregen, waarvan ie de eerste dosis al heeft gekregen van de dierenarts, en dan zou ie binnen een week weer de oude moeten zijn.

maar zodra ik thuis kwam was het pas echt mis. hij is slapjes en suffig en doet nou moeilijk met beide pootjes.. zijn balans is ook weg (omdat ie z'n rechterpootje niet 'hoog' houdt, zoals ze wel balanceren als ze slapen, en hij ook deed voor we naar de dierenarts gingen), dus als ie op een stokje zit kiept ie ofwel naar voren ofwel naar achter... ik heb de doek over zijn kooi gelegd en een zacht plekje gemaakt met eten en drinken ernaast..maar hij blijft hardnekkig in de kooi klimmen..met veel gefladder en VOORAL veel snavelwerk.. het klinkt echt supersneu

natuurlijk heb ik de dierenarts weer gebeld, en die zegt dat het waarschijnlijk gewoon de stress is van het dierenartsbezoek, en dat geloof ik ook wel, want met die rechterpoot was echt niets mis

maar goed,het is zo vreselijk zielig, en ik zou het heel erg op prijs stellen als iemand die zo'n zelfde ervaring heeft, die even kan delen, dan voel ik me toch een stuk geruster (en anders ga ik morgen natuurlijk weer terug naar de dierenarts)

Safrena

Hey Marte

Evenwichtsverlies komt niet door de stress. :-\
Van stress gaan ze wel meer slapen, maar verliezen ze geen evenwicht

Mag ik je vragen of je naar een dierenarts bent geweest met kennis van vogeltjes of vogelarts?
Welke medicijn heb je gekregen, hoeveel heeft die dierenarts aan jouw parkietje gegeven?

Veel beterschap voor je parkietje

Vele groetjes

marte

hey safrena,

ik ben naar een dierenarts gegaan die op jullie lijst staat van vogeldierenartsen. hij heeft em 0.05ml carprofen gegeven, dat zou volgens de verpakking voor een vogel van 100 gram zijn, en pip is maar 29 gram.. misschien is ie er gewoon een beetje high van ofzo..

ik heb in ieder geval even vrij geregeld van mijn werk morgen, dus we kunnen gelijk weer naar de dierenarts als ie morgen nog steeds zo raar doet

hij eet wel gewoon, en kan gewoon bij zijn water, en hij begint ook langzaamaan weer wat te tjilpen enzo