Wat kan ik doen????

Gestart door Minimie, augustus 17, 2007, 10:13:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Minimie

Hallo iedereen!!!!

Mijn vriendje Coco Is steeds heel erg boos al 3 dagen lang.
Ik haar aan het trainen om op mijn hand te komen zitten en dat ze niet steeds mijn hand aan het aftakkelen is , ze heeft 1x mijn hand opengemaakt dus ik doe het met een stoffen hand schoen.

Maar als ik Tegen haar babbel gaat ze onzetten hard krijzen en maakt ze zich erg dik.
Gaat het van zelf over???

Wat moet ik doen , want mijn andere grasparkietjes Sparky heeft nog nooit zo gereageert. :( :( :(

Groetjes Minimie/Danielle.

Moppers

Het kan zijn dat ze zo reageert puur uit angst. Voor haar is dan de aanval de beste verdediging. Neem een stapje terug, laat haar van een afstandje merken dat ze niet bang voor je hoeft te zijn.
Je kan naast de kooi iets gaan doen (lezen bijvoorbeeld) zonder dat je haar aandacht geeft. Zo wordt ze niet gedwongen op je te reageren en kan ze rustig de kat uit de boom kijken.
Praat heel rustig tegen haar zonder haar aan te kijken. Dat is wat minder confronterend.
Als ze alsnog begint te krijsen, negeer haar dan, maar loop niet weg. Als ze stil wordt, kan je verder gaan (weggaan, weer beginnen met rustig kletsen). Zo leert ze dat haar gekrijs er niet voor zorgt dat je weggaat.

Als ze dan niet meer overstuur raakt als je in haar buurt komt, kan je weer proberen je hand in de kooi te doen, zoals het stappenplan van de site. Doe het heel rustig aan, begin niet gelijk al met het naar haar toe gaan met je hand. Laat haar eerst een aantal keer wennen aan die hand totdat ze er niet meer panisch van wordt. Misschien is het zelfs beter eerst je hand buiten de kooi te houden, en pas als ze daaraan gewend is binnen de kooi. Je kunt beter wat later met de volgende stap beginnen dan te vroeg. Als je de volgende stap neemt terwijl zij er nog niet klaar voor is, schaadt je haar vertrouwen en kan je weer opnieuw beginnen.

Succes ermee, en hou vol!

Minimie

okey bedankt voor je andwoord , ik zou het wel gaan proberen maar wat wel raar is ze komt met alle gemak naar me als ik gewoon bij mijn kamer voliere sta en soms is ze denk ik een beetje jaloers op Sparky : zei mag al uit het hok maar Coco is nog niet zo ver , kan het ook zo zijn dat dat ook mee speelt???

Groetjes Minimie ;)

Moppers

Het zou kunnen dat ze de voliere meer als haar territorium beschouwt.