spreekbeurt

Gestart door ***anita***, augustus 16, 2007, 20:23:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

***anita***

hoi hoi...
ik had een vraag...ik doe mijn spreekbeurt over grasparkieten en ik heb heel veel info. hoor alleen mijn vraag is kan ik mijn parkieten mee naar school nemen dan heb ik meer info. +mijn school is dicht bij ons huis hoor...

Safrena

Hey Anita

Ik zou je parkietjes zeker niet mee doen naar school
Dit brengt teveels stress mee voor de diertjes.

Iedereen wil ze dan zien en aankomen enz....

Mijn dochter heeft ook een spreekbeurt gehouden over parkietjes, zij heeft allerlei spulletjes meegedaan van eten tot foto's en speeltjes

Veel succes

Vele groetjes

ashley

#2
Hallo,
vroeger deed ik ook mijn spreekbeurt over parkietjes denk alweer 5 jaar terug.
ik had echt een supper tam parkietje en tegenover mijn huis was de school.
ik had hem met kooi en al wel mee genomen, mijn parkietje was gewend wel eens
met me mee te gaan en kon ook niet vliegen.
hij had er niets van, en omdat hij gek op me was en me stem de hele tijd hoorde onder
de spreekbeurt zat hij gezellig mee te kwetter niet hard want ik was goed verstaanbaar.
ik had gelijk een plus puntje omdat hij mee was, maar ik wist ook wel dat hij het niet
eng zo vinden. dus ik weet niet hoe jou parkietje is natuurlijk.
want eigenlijk vind ik dat safrena ook wel een goed antwoord gaf want je parkietje kan er eigenlijk
wel gestrest van raken.
groetjes ashley

Safrena

Citaat van: ashley op augustus 16, 2007, 23:12:01

want eigenlijk vind ik dat safrena ook wel een goed antwoord gaf want je parkietje kan er eigenlijk
wel gestrest van raken.
groetjes ashley

Hey Ashley

Hoe tam je parkietje ook mag zijn, hoeveel hij je ook vertrouwd, het blijft onverstandig om een parkietje mee te doen naar school.
Een parkietje is nog altijd een diertje met gevoelens, en is heel gevoelig voor bepaalde dingen, het is niet een knuffel die je zomaar even kan mee nemen om te showen.

Je kan ook extra punten krijgen, als je gewoon een beetje moeite doet om documentatie op te zoeken, zoals bv foto's, verpakking van eten, eventeel een beetje eten, trosgierst enz mee te doen
Bovendien ook veel veiliger voor je diertje.

Vele groetjes

ashley

safrena: ik vind dat je wel gelijk hebt hoor ;)
maar ik was toen 9 en hield wel heel erg van mij parkietje maar dat bedacht ik toen niet.
nu zou ik het eigenlijk denk ook niet meer doen omdat ik weet dat het niet goed is
en dat het inderdaat geen knuffel is.

dus anita ik zou het beter niet doen..

groetjes ashley

ilona27

hoi anita,

in plaats van dat je je parkiet meeneemt naar school, is het misschien ook leuk een filmpje te maken over je parkiet dat ze toch je parkiet gezien hebben. is niet de snelste en makkelijkste oplossing, je moet de middelen er wel voor hebben maar wel een alternatief.

je zou ook fotos in een soort stripverhaal kunnen doen van je parkiet, dat hij eet, zich wast enz en dat aan je klas tonen! een dag uit het leven van je parkiet laten zien aan je klas op deze manier......

heel veel succes met je sprekbeurt.

ilona

Moppers

Je kunt zoals Ilona ook zegt, beeldmateriaal kunnen gebruiken om zo goed mogelijk te laten zien hoe jouw parkietje eruit ziet. Misschien kan je ook hun geklets en getwiet opnemen en dat in de klas laten horen.

Als je je parkietjes niet meeneemt naar school, kan je dat ook gebruiken in je spreekbeurt. Je kan uitleggen waarom je ze niet mee hebt genomen. Je kan uitleggen dat zoiets voor een parkietje veel stress kan geven, en dat het dus beter is hem thuis te laten, waar hij zich thuis voelt.
Zo geef je niet alleen informatie over wat een parkiet is en wat hij eet enzo, maar leer je je klasgenoten ook iets waardevols: het zijn levende wezens waar je respect voor moet hebben, en die je dus niet zomaar kunt gebruiken voor iets wat voor hen niet goed is.
Als je daar dan geen extra punten voor krijgt....  ;)

Veel succes!

Anita1983

#7
Hallo ***anita***,

Dat je je parkietje beter niet mee naar school kunt nemen, heb je al gehoord ;)
Ik vind de tip van Moppers erg goed: "vertel waarom je je parkietje niet meer naar school hebt genomen, hiermee laat je zien waar je over praat en dat je er veel vanaf weet".
Het is altijd leuk om een filmpje en foto's te laten zien!
Er zat laatst een meisje in mijn klas, zij deed ook een spreekbeurt over parkieten en vroeg aan mij of ze haar parkietje mee naar school zou nemen (ze weet dat ik ook parkieten heb). Ik heb haar hetzelfde geadviseerd als wat ik nu tegen jou zeg. Ze was ook bang dat ze dan minder punten zou krijgen...
Dit is helemaal niet zo! Natuurlijk vinden anderen het leuk om je parkietje te zien, maar daarom ook het advies om foto's en een filmpje mee te nemen, want deze doen het net zo goed! En... je parkietje hoeft zich niet te stressen ;)
Haar spreekbeurt was overigens geweldig  ;D (en haar parkietje zat lekker thuis te genieten van een stukje trosgierst  :D)

Veel succes met het zoeken van informatie! En het geven van je spreekbeurt!
Knap van je dat je hier al zo druk mee bent in de vakantie! ;)

Liefs, Anita.

***anita***

bedankt iedereen!!!
als ze stress krijgen neem ik hem liever niet mee naar school...
heel erg bedankt dus...ik kan ook een paar foto's van hun neusdoppen maken!!!
dan wordt mijn spreekbeurt supper
heel erg bedankt allemaal!!!

Moppers

Laat je ons na afloop weten hoe het is gegaan en hoe iedereen het vond? Ben wel nieuwsgierig.

***anita***

ik zal het zeker doen alleen het duurt wel even !
maar ik doe het zeker! ;D