rustige parkiet

Gestart door 1972marloes, augustus 14, 2007, 17:48:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

1972marloes

hoi kwienie is een zeer rustig parkietje,Als die van mijn moeder komt logeren vind hij die maar druk.
en ontwijkt hem. Vandaag hebben we een vriendje uitgezocht voor kwienie.
Dit omdat mijn zoon dit jaar de examens ingaat en dan wat minder tijd heeft zodat ze toch gezellig samen zijn.
De ogen van de nieuwe zijn veel groter en helemaal zwart tevens is die erg rustig ook.Hopelijk komt hij nog los en is wat drukker zodat kwienie ook wat minder schuw wordt.Kwienie is erg tam alleen erg bang voor alles wat geen mens,kooi of boom is . ook makkelijk want hij durft bijna nergens te gaan zitten
Kwienie doet trouwens net of er geen nieuw vogeltje is de nieuwe is druk met de kooi verkennen en slaapt nog erg veel.

iemand tips om de vogels wat actiever te krijgen?

Zovie

Ik heb niet echt HEEEEEL veel verstand van parkietjes.
Maar ik dacht wel een beetje toen ik het las.
Een parkietje is zoals hij is.
Rustig of druk.
Ik denk dat Kwienie een beetje moet wennen aan je nieuwe vogeltje.
Dit is eigelijk een beetje niet-zinvol maar ik wou je toch even laten weten wat ik er van vond zegmaar.
Kusjes.

1972marloes

ik denk dat je gelijk heb,
en stiile vogels zijn erg handig als je nachtdienst hebt

DarkWolf

Ik denk niet dat je echt iets kan doen om je vogel drukker te krijgen.
De nieuwe is nu sowieso nog rustig omdat hij/zij alles nog moet verkennen.
Kwienie, ja het zal haar karakter zijn denk ik.
Zitten ze eigenlijk samen in een kooi? Want ik vind het dan wel maar raar dat Kwienie totaal geen contact zoekt met de nieuweling (en omgekeerd).

Corien

Je hebt je parkietje pas net; laat hem even wennen aan de omgeving, laat de parkietjes aan elkaar wennen. Hij zal ook wat meer slapen; het is tenslotte nog een baby parkietje ;). Hij wordt echt wel actiever etc. Kwienie is inderdaad zo, maar van het nieuwe vogeltje kan je het nog niet zeggen. Tips om ze achtiever te krijgen, sja sinds ik ben overgestapt op Xtra Vital is Joey echt druk geworden.. En hij heeft veel speeltjes in z'n kooi en mag bijna de hele dag los.. En het zal ongetwijfeld in z'n karakter zitten.

1972marloes

kwienie krijgt dat merk al vanaf het begin,de nieuwe parkiet wil graag kennis maken maar zodra hij in de buurt komt gaat kwienie er snel vandoor. :-\
Als de nieuwe (loekie) op haar lievelingsstok gaat zitten neemt kwienie de stok zover mogelijk daar vandaan ze verdedigd niets in de kooi.
Maar goed de kooi is groot zat.Ze leven in iedergeval in vrede ik hoop dat loekie een wat drukker vrouwtje is.Ze durft in iedergeval meer vandaag was ze op de schommel gaan zitten en vond het heerlijk.Als ze los zijn laten we ze op de vinger steeds dichter bij elkaar komen. ;D