Op de grond lopen

Gestart door CJB, augustus 14, 2007, 15:15:28

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

CJB

Mijn parkiet gaat elke keer weer op de grond zitten en als een soort kip eten zoeken. Wij willen hem dit graag afleren omdat we bang zijn dat we hem straks nog een keer bezeren als we hem niet zien.
Ik jaag hem al elke keer van de grond af, maar elke keer gaat hij weer terug. Heeft iemand een idee wat wel helpt?

Sonja

Hoi CJB,

Mijn Joepie heeft dit ook gedaan in het begin.

Eerst pakte ik hem telkens van de vloer (liet hem op mijn hand stappen), maar dit vond hij dus gewoon een leuk spelletje. ;)

Ik heb gemerkt dat het hielp om hem te negeren (dus weglopen) als hij dit deed.
Voor hem was de lol er dan meteen af, en vloog hij achter me aan.

Misschien werkt dit bij jouw parkietje ook, probeer het maar eens...

Groetjes, Sonja.

1972marloes

onze kwienie vind het ook heerlijk op de grond zeker als de kat aan de andere kant van de schuifpui zit hij plaagt de kat dan ook.
Als de kat daarin tegen per ongeluk binnen komt en de kooi staat nog open maakt hij een hoop herrie en paniek.
Ik laat de vogel lekker lopen op de grond we kijken allemaal gewoon goed uit waar we lopen.Van nature zitten ze liever hoog naar mate kwienie ouder werd (na 7 maanden) ging hij zelf veel minder op de grond zitten nu doet hij het alleen nog om de kat te pesten

Moppers

Waarschijnlijk vindt hij alles daarbeneden erg interessant. Het ziet er natuurlijk heel anders uit vanaf een andere hoogte. Hier wordt er ook regelmatig over de vloer gehuppeld. Ik let dan altijd erg goed op dat ik geen stoel tegen ze aan schuif, en als ik een paar stappen zet, zorg ik ervoor dat ik weet waar ze allemaal zitten zodat ik er niet op ga staan.

Het blijft goed opletten als ze los zijn. Hang briefjes op die je eraan herinneren dat ze los zijn en dat extra voorzichtigheid geboden is. Zorg dat je weet waar ze zitten, en loop heel voorzichtig.