Grofparkieten voer

Gestart door Minimie, augustus 14, 2007, 14:34:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Minimie

Hallo,

Mijn grasparkietjes eten op dit moment gewone grasparkieten voer maar mijn voer is nu op en nu is mijn vraag of ze ook grofparkieten voer eten???

Groetjes Minimie :) :) :)

Sonja

Hoi Minimie,

Grof parkietenvoer is bedoeld voor de grotere parkietensoorten, zoals bv. valkparkieten.

Dit voer is afgestemd op de behoeften van deze vogels en kun je dus beter niet aan je grasparkietjes geven.

Groetjes, Sonja.

Moppers

Ik ben momenteel aan het overschakelen naar pellets, maar:

Ik heb in mijn kamervoliere 2 grasparkieten en 2 valkparkieten. Aangezien je ze niet echt aan kan leren dat de grasjes alleen maar uit het ene bakje mogen eten, en de valkjes uit de andere, eten ze dus uit dezelfde bakjes. Daarvoor mengde ik grasparkieten- en grootparkietenvoer in een bus. Dit mengsel kregen ze allemaal voorgeschoteld. Nou zitten er bijvoorbeeld zonnebloempitten in grootparkietenvoer, dus ook in het mengsel. De grasjes eten alleen de kleinere zaadjes, die zowel in gras- als grootparkietenvoer zitten, want de pitten zijn te groot voor ze.

In noodgevallen kan je grasjes best grootparkietenvoer geven. Maar dan bedoel ik bijvoorbeeld als je er 's avonds achterkomt dat je voer op is maar je hebt nog wel wat grootvoer, zodat ze niet helemaal zonder eten zitten totdat je de volgende dag nieuw voer koopt. Maar het is niet geschikt om ze het iedere dag te geven als enige voeding.