piepen

Gestart door sonjalesley, augustus 13, 2007, 16:21:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sonjalesley

Hai,

mijn vogeltje Noey is nu bijna 1 jaar.
Sinds een paar dagen piept hij met het ademhalen. Ook fluit hij vreselijk veel, we worden soms wel een beetje gek van hem. Hoe kan dit komen?
Hij is pas geleden samen met z'n broertje bij mijn schoonouders geweest toen wij op vakantie waren. Ze vonden het daar erg leuk, dus daar kan het eigenlijk toch niet aan liggen. Misschen is Noey bang dat we weer voor langere tijd weggaan?
En wat kan het piepen zijn?
Het is een heel zacht piepje, tijdens het ademhalen, maar volgens mij klopt het niet.

Ik hoop dat ik snel een reactie krijg.
Groetjes Sonjalesley

Safrena

Hey Sonjalesly

Het piepen bij het ademhalen wijst op problemen bij de luchtwegen, zoals bv een infectie

Het beste kun je zo snel mogelijk even langs de vogelarts gaan dan, voor een juiste behandeling met medicijnen


Vele groetjes

liesanne

ons parkietje heeft het na het vliegen. Ze gaat dan hijgen en piepen. Verder is ze erg gezond en eet en drinkt en fluit ook lekker.
In haar kooitje horen we het piepje niet.
Moeten we hier dan ook iets mee doen? of kunnen we het even aankijken.

Liesanne

NaOmi_W

Wel een aparte combinatie; piepen bij het ademhalen en enorm veel fluiten. Zou zeggen dat hij/zij juist stiller wordt wanneer er een probleem in de luchtwegen zit. Heb zelf astma en als ik het benauwd heb, ga ik me echt niet drukker maken dan dat nodig is. Ben dus erg benieuwd wat het is. Ga je ervoor naar de dierenarts?