2Nieuwe parkietjes erbij

Gestart door vijinenruby, augustus 12, 2007, 21:47:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

vijinenruby

ik heb 2 nieuwe parkietjes gekregen van de buren,,
ze zitten alle2 in hun eigen kooi en mijn eigen vriend zit ook in ze eigen kooi
ik heb ze nu in 1 kamer staan tegenover elkara zodat ze naar elkara konden kijken laat mara zeggen
maar mijn vraag is: Kan ik mijn parkietje ook bij de 2 nieuwe doen? of is dat geen goed idee
het zijn 2 mannetjes en die van mij is een vrouwtje ik hoop dat iemand een antwoord heeft

groetjes vijin en Ruby

Pe0Pe

Heey!

Ik zou het niet doen! Ten eerste het zijn er 3! en dan heeft 1 van de parkietjes geen vriendje! Ik had eerder ook 3 maar het is beter om een even getal te hebben! Je kan er dan 1 weg doen maar ik zou er 1 erbij doen! Het geslacht maakt volgens mij niet veel uit als ze maar geen kans om eieren te leggen tenzij dat je bedoeling is  :P!

Anita1983

Hallo Vijinenruby,

Van harte gefeliciteerd met je 2 nieuwe vriendjes!  ;)

Het beste is om de parkieten niet bij elkaar te zetten. Zoals PeOPe ook zei, dan zit er ééntje alleen...
De 2 parkietjes die al bij elkaar zitten, zijn aan elkaar gewend en waarschijnlijk is jouw parkietje niet gewend om andere parkietjes om zich heen te hebben. Het zou een enorme verandering zijn voor deze diertjes.
Je kunt ze op den duur (als ze goed aan elkaar gewend zijn), misschien wel samen los laten vliegen.
Als je ze toch bij elkaar wilt doen, dan is het beter om er nog een vrouwtje bij te kopen, zodat je 2 koppeltjes hebt.
Ook dit moet je zorgvuldig opbouwen en ze niet gelijk bij elkaar zetten!
Denk er ook aan dat ze dan een grotere kooi nodig hebben, waar ze met z'n allen genoeg bewegingsruimte en speelruimte in hebben.

Laat je even weten wat je besloten hebt?
Succes met je vriendjes!

Liefs, Anita

vijinenruby

ik heb de kooi met de 2 nieuwe parkietjes beneden gezet, en mijn eigen parkietje gewoon op me kamer,, ik wil eerst me eigen tam hebben en ik denk niet dat dat zo makkelijk gaat want gister liet ik mijnes los vliegen en hij vloog gelijk naar de kooi van de 2 anderen, dus de aandacht was gelijk weg. maar bedankt voor de tips. en misschien als ik me eigen vriend tam heb dan koop ik een maatje voor hem,, :P

Mars

Mocht je al weer besluiten om de andere twee bij je eigen op de kamer te zetten, kijk dan even wat er gebeurt. Als jouw eigen parkietje de hele tijd probeert de aandacht van de andere twee te krijgen, dan vind ik het persoonlijk zielig om hem alleen in de kooi te houden. Zelf heb ik dit een paar keer meegemaakt en ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om een parkietje alleen in een kooi te laten, terwijl hij onrustig heen-en-weer drentelt of communiceert met de anderen, maar dat kan aan mij liggen.

Ik heb dus zelf de ervaring dat je beter drie bij elkaar kunt zetten, dan 3 in dezelfde ruimte maar dan 1 apart.

Waarbij ik nog wel even op wil merken dat 4 natuurlijk altijd aan te raden is boven 3 en de schrijvers voor mij daarin dus helemaal gelijk hebben. Dat is dus ook het advies dat ik je wil geven, als je ze in 1 ruimte houdt: koop er lekker een vierde bij.
Timo: lief klein havikje, ik hoop dat je van bovenaf naar beneden tuurt om te kijken wat we doen...
Winky: klein eigenwijsje, ontdekkingsreizigertje, dag dapper kanarietje, geniet er van!
Dag Lay, dag bloempje van me...
Mijn lief tam Kesje: amper 5 weken oud, te nieuwsgierig voor deze wereld..

Anita1983

Hoi hoi,

Voor je parkietje is het sowieso gezelliger om met z'n allen op jouw kamer te staan. Of beter nog... beneden in de huiskamer.
Zelf raden wij parkieten op de slaapkamer af, vanwege slechte ventilatie en veel stof e.d. Dit is niet goed voor je vogels maar ook niet voor jou.
Als je met je parkietje wil oefenen (tam maken), kun je hem altijd op dat moment even apart nemen...

Succes met je parkietjes! ;)

Liefs, Anita

Willemien

 :)Hallo iedereen, ik ben net op dit forum gekomen ..leuk hoor..
Wel..ik heb 3 grasparkieten (engels) en deze gaan uitstekend samen ..leuk trio dus dit kan best..
Ze knuffelen ook met elkaar er zit er nooit één alleen..
Misschien komt er binnenkort wel een 4e bij maar dat is niet omdat ze met zijn 3 en zitten..
;D Nou als je wat wilt weten over mij of de parkieten dan antwoord je maar even..

Groeten Willemien