Een paar vragen.

Gestart door Zovie, augustus 12, 2007, 15:02:21

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zovie

Ik heb gisteren een kooi van Imac gekocht met etens bakjes (4) stokjes drink bakje (1) trappetje mineralenblok houtsnippers badje plantenspuit zand(voorhetgevaldat) grit eten(xtravital)(grasparkietjekrijgiknazomarvak.) Ik heb me al goed voorbereid boekjes internet ( heb nu al 4 parkietenboekjes;P)             Maar ik heb toch nog wat vragen !  :P

1. Heeft iemand ervaring met Imac kooien
2. Is het erg als het witte laagje van de kooi afgaat
3. Gebruikt hier iemand dierenverblijf reiniging spul met citronella
4. Is het goed als ik houtsnippers gebruikt ( Natuurlijk spul blabla niet slecht voor blabla)
5. Wat is nou het maximaale speeltjes.  :-\

Kisses form me.  :-*

chico en jacky

hoi
ik heb helaas geen ervaring met imac kooien, dus die vraag sla ik over :P
het witte laagje op de kooi is meestal verf, dus wanneer dat los gaat zitten kan je parkiet daarvan gaan knabbelen en kan dan ziek worden. zelf heb ik ook wel eens citronella gebruikt, het is voor zover ik weet niet schadelijk voor je parkiet zolang je het maar goed afspoelt. Maar dat geldt voor alle schoonmaak middelen. Houtsnippers is goed, zand ook. In zand zitten meestal van die steentjes/korrels (ik kom niet op de naam) en die zijn goed voor de maag van je parkietje.Maximale speeltjes zijn er over t algemeen niet, zolang er maar genoeg van zijn ;)

Safrena

Hey Zovie

1. Met deze kooi heb ik geen ervaring
2. Als de verf eraf gaat is het inderdaad niet zo goed, daar moet je toch een beetje voorzichtig mee zijn
3. nooit reinigingsspul gebruiken met citroenella is, veel beter is de kooi reiningen met Detoll, of appelazijn
4. Je kan en mag houtsnippers gebruiken, let wel dat je deze extra goed controleert voor schimmel enz..., daarnaast moet je dan ook zeker zorgen voor een apart bakje met maagkiezel en grit