even bij elkaar op visite of samenwonen

Gestart door dobby, augustus 10, 2007, 15:25:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

dobby

Hoi hoi,

ik kon het niet laten en heb onze nieuwe (sirius) bij dobby in de kooi gelaten. Ik durfde ze niet samen te laten vliegen omdat Sirius nog niet handtam is en bang was hem te moeten gaan vangen. Als dobby los was week hij niet van de kooi Sirius.
Sirius was erg onrustig in zijn kooi en ze waren steeds naar elkaar aan het roepen (ik werd er bijna gek van) dus ik dacht ik waag een gokje.
Na een minuutje van aftasten snavelen en staartje pikken (zachtjes) begon dobby sirius te voeren. Dobby heeft deze grote kooi nu 2 weken en lijkt niet zijn teratorium af te bakenen, daarbij is Sirius een stuk groter en sterker dan Dobby en pikt wel van zich af.
Nu zitten al een half uur heel stilletjes bij elkaar elkaars kopveertjes te fatsoeneren.

volgens mij is dit een goed teken. Maar als dit verder goed gaat kan ik ze dan bij elkaar laten vannacht of toch maar beter vanavond apart wat denken jullie. Ga ik te snel of doe ik hier goed aan?

Is het trouwens nog wel mogelijk om Sirius tam te krijgen als ze zo bij elkaar zitten, dobby is handtam en geeft kusjes echt een schatje, Sirius moet niets van ons hebben, is ook niet echt bang maar komt nog niet op onze vinger zitten hooguit per ongeluk.

Ben benieuwd naar jullie mening!!

Groetjes Simone

Pam

Hallo Simone,

Toen ik onze Gijs kreeg was Okkie een jaar bij ons. Ik heb Gijs één dag en één nacht in een andere kooi laten zitten en toen een poging gewaagd om ze bij elkaar te zetten en dat is heel erg goed gegaan.
Samen hebben ze toen een paar dagen in de kooi gezeten. Ik heb Okkie ook niet los laten vliegen en toen heb ik het erop gewaagd om ze samen te laten vliegen.
Waar Okkie ging ging Gijs en dat is eigenlijk nog steeds zo. En ze zijn beiden tam hoor.
Mijn ervaring is dus dat het prima gaat om ze snel bij elkaar te zetten.
En als ik jouw verhaal zo lees moet het best wel goed komen met die twee van jou, ze voeren elkaar, zitten elkaar "te vlooien" dus dat is toch een goed teken.
Ik begrijp dat je een redelijk grote kooi hebt en als ze genoeg van elkaar hebben dan gaan ze echt wel ver bij elkaar uit de buurt zitten hoor, die ervaring heb ik ook met mijn jongens.
Veel plezier verder met je vriendjes.

Groeten Pam
Toedels Pam en Willem

dobby

het is samenwonen geworden!!!  ;D
ze hebben heerlijk naast elkaar geslapen zonder ruzie. Vanochtend was het wel weer even wat gekibbel omdat dobby Sirius niet met rust wil laten. dobby is echt verlieft!! :-*

Zoooo schattig!!

Groetjes Simone