Niet Geringt

Gestart door XeraN^, augustus 10, 2007, 14:35:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

XeraN^

Hey,
Ik heb gister 2 valkparkietjes gekocht.
Ze zijn net een paar dagen van de pap af.
Zou t kunnen zijn dat ze nog zo jong zijn dat ze nog niet geringt zijn ?(kan ook niet zien of t een mannetje of een vrouwtje is)
Is dat normaal? Moeten ze later alsnog gering woorden?
Ze zijn al wel supertam want ze liepen er in de winkel ook mee rond zeiden ze.
Het enige wat jammer is dat ze gekortwiekt zijn :<

Kleintjes

Hoihoi,

ringen is geen moet maar 'n mag. Ringen hoeft niet, ik geloof dat alleen geringd moet worden als de kweker (professioneel of hobby) aangesloten is bij 'n vereniging (mag verbeterd worden als ik ernaast zit hoor).

Ik heb geringde en ongeringde parkietjes hier; weliswaar geen valkjes, maar grasjes. Ring nummers zijn wel handig als je ze opschrijft en mocht er per ongeluk 1 wegvliegen, dan kun je hem alsnog via 't nummer evt opsporen.

Over ringen is trouwens al meer geschreven op dit forum, gebruik de zoekfunctie maar eens  ;)

Veel plezier met je valkjes!!!

Groetjes en liefs van ons aan jullie
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

XeraN^

Dank je wel voor je snelle reactie  :o.
Ringen hoeft niet maar is wel handig als ze kunnen vliegen en voor het geval dat.

Caradow

Ringen gebeurt wanneer de vogels nog in het nest zitten! Dit kan nu niet meer! (tenzij je knijpringen zou gebruiken, waar de nodige risico's aan zitten)

XeraN^

#4
Dat is wel jammer dan maar niks aan te doen.
Dan maar geen ringetjes.
Gewoon er voor zorgen dat ze na de rui niet kunnen ontsnappen als ze rondvliegen.  8)

Ik weet genoeg, Er kan een slotje op anders wordt t een chatbox hiero. ;)

Bedankt voor de info.